بونسای, خلاقیت, گیاهان آپارتمانی, مقالات

با نماد و شخصیت شناسی 31 گیاه آپارتمانی آشنا شوید ( قسمت اول )

تمامی گلها و گیاهان معنای خاص خود را دارند و هر کدام نمادی از احساسات، افکار و شخصیت های انسانی هستند. دانستن نماد و معنی هر گیاه به شما کمک می‌کند تا اطراف خود را از گیاهانی پر کنید که متناسب با شخصیتتان هستند و از این طریق یک محیط مثبت ایجاد کنید. همچنین در هنگام انتخاب هدیه برای مناسبت های خاص مانند عروسی، مراسم ختم و یا … نماد گرایی مهم است و زمانی که نماد گیاهان را بدانید، می‌توانید هدیه های معنادارتری انتخاب کنید. بنابراین برای اینکه مفهوم هر گیاه را بهتر بشناسید و با تاریخچه نمادهای محبوبترین گیاهان آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

شخصیت شناسی و نماد گیاهان

تاریخچه نمادهای گیاهی

شواهدی از نمادگرایی گیاهی در ادبیات، هنر و باور مردمی در اوایل یونان باستان و احتمالاً سایر تمدن های مشابه وجود دارد. نمادهای گیاهی در طول تاریخ در متون مذهبی، در هنر و ادبیات قرون وسطی و رنسانس (از جمله نمایشنامه های شکسپیر)، تا فرهنگ امروزی ظاهر شده است. بنابراین نمادشناسی گیاهان، گذشته ای طول و دراز دارد و در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. در ادامه با نماد محبوبترین گیاهان آپارتمانی و فضای باز آشنا می‌شویم.

نماد گیاهان

با معنی و نماد هر گیاه بیشتر آشنا شویم

1. گیاهان هوازی – Air Plant (Tillandsia)

نماد : آزادی و خلاقیت
شخصیت شناسی : گیاه هوازی برای افرادی که تغییر را دوست دارند و یا در فضاهای کوچک زندگی می‌کنند، بسیار مناسب است.

نگهداری : گیاهان هوازی در دمای بین 10 الی 32 درجه سانتی گراد و نور غیرمستقیم خورشید رشد می‌کنند. مطمئن شوید که آنها را از هر گونه باد سرد یا گرمی که می‌تواند آنها را خشک کند دور نگه دارید. برای آبیاری این گیاهان آنها را هر 1 الی 2 هفته یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب قرار دهید.

نماد گیاهان هوازی

2. بونسای – Bonsai (Juniperus procumbens)

نماد : هماهنگی، خرد و آرامش
شخصیت شناسی : انواع بونسای برای افرادی که به تعادل بیشتری در زندگی خود نیاز دارند، مناسب است.

نگهداری : درختان بونسای دوستدار نور غیر مستقیم زیاد و 10 الی 21 درجه سانتی گراد هستند و به هفته ای یک بار آبیاری بعد از خشک شدن خاکشان نیاز دارند. آنها همچنین به مه پاشی روی برگ های خود نیاز دارند تا منافذ آنها مسدود نشود. مراقبت از درخت بونسای مستلزم هرس مداوم است که با تمرین آسان تر می‌شود.

شخصیت شناسی بونسای

3. کاکتوس – cactus (Cactaceae)

نماد : حفاظت و استقامت
شخصیت شناسی : کاکتوس ها برای شخصی که بسیار مصمم است یا دوران سختی را پشت سر می‌گذارد بسیار مناسبند.

نگهداری : کاکتوس‌ها زمانی رشد می‌کنند که هفته‌ای یک‌ بار آبیاری شوند، اگرچه می‌توانند با آبیاری کمتری هم زنده بمانند. اکثر کاکتوس ها نور روشن را دوست دارند اما مطمئن شوید که به نیازهای کاکتوس خود توجه می‌کنید زیرا گونه های مختلف نیازهای مراقبت متفاوتی دارند.

نماد کاکتوس

4. فیکوس – Ficus (Ficus microcarpa)

نماد : فراوانی و آرامش
شخثیت شناسی : انواع فیکوس برای کسانی که یک رهبر برای نماد وحدت و موفقیت هستند بسیار مناسب است.

نگهداری : گیاهان فیکوس به نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارند و باید در دمای بالای 15 درجه سانتی گراد نگهداری شوند. گیاهان فیکوس باید هر هفته آبیاری شوند، اما در طول زمستان از آبیاری آنها خودداری کنید.

نماد فیکوس

5. پتوس طلایی – Golden Pothos (Epipremnum aureum)

نماد : استقامت و اشتیاق
شخصیت شناسی : پتوس برای کسی که به طور مداوم رویاهای خود را دنبال می‌کند بسیار مناسب است و  به معنای یک چیدمان آویز با نماد رسیدن به ارتفاعات جدید است.

نگهداری : مراقبت از گیاهان پتوس شامل نگهداری آنها در نور متوسط ​​و در محدوده دمایی 12 الی 32 درجه سانتی گراد است. اجازه دهید خاک در بین آبیاری خشک شود و خاک را در فصول گرم سال مرطوب نگه دارید.

نماد پتوس

6. بامبو خوش شانس – (Dracaena braunii) Lucky Bamboo

نماد : خوش شانس و طول عمر زیاد
شخصیت شناسی : لاکی بامبو برای کسی که وارد فصل جدیدی در زندگی خود می‌شود بسیار مناسب است.

نگهداری : اطمینان حاصل کنید که ریشه های بامبو شما همیشه با آب پوشیده شده است. سعی کنید هر 7 الی 10 روز یکبار آب گلدان را تمیز کنید. بامبو نور متوسط ​​تا غیر مستقیم خورشید و دمای 18 الی 23 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد.

نماد بامبو

7. گیاه پول پاچیرا – (Pachira aquatica) Money Tree

نماد : ثروت و پول زیاد
شخصیت شناسی : پاچیرا برای افرادی که شغل و حرفه محور هستند یا کسب و کار جدیدی را می‌خواهند شروع کنند بسیار مناسب است.

نگهداری : پاچیرا در دمای 18 الی 23 درجه سانتی گراد بهترین عملکرد را دارد، اما در محدوده زمانی وسیعی قدرت زنده ماندن دارد. این گیاه نور مستقیم و غیرمستقیم خورشید و خاک مرطوب را در ماه‌های گرم‌تر دوست دارد، اما اجازه دهید خاک آن در بین آبیاری خشک شود.

گیاهان نماد ثروت

8. برگ انجیری – Monstera (Monstera deliciosa)

نماد : عزت، احترام و طول عمر زیاد
شخصیت شناسی : برگ انجیری برای شخصی که برای پیشینه و سابقه خانوادگی خود ارزش قائل است، بسیار مناسب است.

نگهداری : برای آبیاری برگ انجیری اجازه دهید حداقل 5 سانتی متر از سطح خاک خشک شود. این گیاه را در نور غیر مستقیم خورشید و در دمای 20 الی 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

نماد برگ انجیری

9. اسپاتی فیلوم – (Spathiphyllum) Peace Lily

نماد : صلح و همدردی
شخصیت شناسی : اسپاتی فیلوم برای کسی که اخیراً شخص عزیزی را از دست داده و به یادآوری آرامش در زندگی خود نیاز دارد، بسیار مناسب است.

نگهداری : اسپاتی فیلوم در خاک مرطوب بهترین عملکرد را دارد و نور روشن را ترجیح می‌دهد و در دمای بالاتر از 12 درجه سانتی گراد رشد مناسبی دارد.

نماد اسپاتی فیلوم

10. فیلودندرون – (Philodendron bipinnatifidum) Philodendron

نماد : عشق به طبیعت و رشد
شخصیت شناسی : فیلودندرون برای کسی که به محیط زیست اهمیت می‌دهد یا علاقه به رشد شخصی دارد، بسیار مناسب است.

نگهداری : فیلودندرون می‌تواند در محدوده دمایی 12 الی 32 درجه سانتی گراد زنده بماند و در نور غیر مستقیم بهترین عملکرد را دارد. زمانی که خاکشان نیمه خشک شد باید آبیاری شوند.

نماد فیلودندرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *