دکوراسیون, گیاهان آپارتمانی

تاثیر موقعیت مکانی گیاه سانسوریا در فنگ شویی

اگر با نظریه و اصول فنگ شویی آشنا باشید، می‌دانید که در این علم هر شیء موقعیت مکانی مختص به خود را دارد و گیاهان از این قاعده مستثنی نیستند. گیاه سانسوریا یکی از گیاهان با انرژی مثبت در فنگ شویی است که محل قرار دادن آن در خانه برای جذب انرژی چی ( انرژی حیات کره زمین ) بسیار مهم است. اما این گیاه زیبا را باید در کدام قسمت از خانه قرار دهیم ؟! در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین مکان های قرار گیری سانسوریا بر اساس نظریه فنگ شویی آشنا شوید و بتوانید انرژی خانه خود را مثبت نگه دارید.

سانسوریا در فنگ شویی

آیا نگهداری از گیاه سانسوریا خوش شانسی می‌آورد ؟

بله، طبق اصول فنگ شویی ، گیاهان سانسوریا معمولاً با خوش شانسی همراه هستند. این امر به دلیل قدرت بالای آنها در تصفیه هوای اتاق است. سانسوریا می‌تواند نه تنها در شب بلکه در طول شبانه روز حتی در صورت نبود فتوسنتز اکسیژن تولید کند. بسیار مهم است که گیاه سانسوریا را در موقعیتی ایده آل قرار دهید تا در خانه خوش شانسی به ارمغان بیاورد و از این امر غافل نشوید که قرار دادن آن در مکان های نامناسب سبب افزایش انرژی منفی می‌شود.

هنگامی که سانسوریا در مکان مناسب قرار می‌گیرد، می‌تواند ساکنان را از انرژی منفی محافظت کرده و به محافظت و تحکیم انرژی مثبت در اتاق کمک کند. اعتقاد بر این است که شکل شمشیر مانند و مرتفع برگهای این گیاه بیانگر رشد انرژی چی به سمت بالا است.

تاثیر گیاهان در فنگ شویی

بهترین مکان در فنگ شویی برای نگهداری سانسوریا

سانسوریا گیاه زیبا و مقاومی است که برای نگهداری در منزل بسیار مناسب است. سانسوریا را در قسمت های متعددی در منزل می‌توان قرار داد اما طبق اصول فنگ شویی، مکان های زیر بهترین مکان برای قرار دادن گیاه سانسوریا است :

ورودی منزل
اتاق کار
آشپزخانه
ناهارخوری
اتاق خواب
حمام

با توجه به نقشه باگوآ ( نقشه ی باگوا رکن اصلی مکتب فنگ شویی است از 9 بخش مختلف تشکیل شده است. هر یک از این 9 بخش به 9 حوزه مهم زندگی شما مربوط می‌شوند و میدان انرژی منحصر به فردی در خانه را به خود اختصاص می دهند.) بهتر است سانسوریا را در قسمت هایی از خانه قرار دهید که بر تقشه باگوآ منطبق باشد. در ادامه با مکان های مناسب برای سانسوریا بیشتر آشنا می‌شویم.

گیاهان فنگ شویی ثروت

اتاق کار در خانه

طبق اصول فنگ شویی، یکی از بهترین مکان ها برای نگهداری سانسوریا، اتاق کار یا محل کار شماست. وجود گیاهان در محل کار به شما در تمرکز و بهره وری بیشتر کمک می‌کند. این منطقه به منطقه ون چانگ Wen Chang معروف است. شما می‌توانید گیاه سانسوریا را در هر قسمتی از دفتر کار قرار دهید از جمله بالای میز کار، روی پنجره یا قفسه کتاب ها.

اتاق های جنوبی

اتاقهای این ناحیه از خانه در حوزه آتش در اصول فنگ شویی قرار دارند. قرار دادن گیاه سانسوریا در این منطقه از خانه یا آپارتمان می‌تواند انرژی آتش خانه شما را افزایش دهد. این کار به افزایش سطح شجاعت و قضاوت بهتر منجر می‌شود.

توجه داشته باشید که طبق اصول فنگ شویی، قرار دادن گیاهان بزرگ در منطقه جنوب غربی خانه انرژی منفی را به این مناطق می‌آورد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید اصول فنگ شویی را به صورت کامل رعایت کنید، بهتر است گیاه بزرگ سانسوریا ( بلند تر از 30 سانتی متر ) را در جنوب غربی خانه قرار ندهید.

جای گیاه سانسوریا در فنگ شویی

اتاق نشیمن و سالن های ورودی

اتاقهای نشیمن و ورودی سالن مکانهای متداول برای گیاهان آپارتمانی هستند و می توانند مناطق مناسب فنگ شویی را برای گیاه سانسوریای شما ایجاد کنند. بر طبق فنگ شویی، قرار دادن گیاهان در این قسمت از خانه سبب زیبایی ظاهر افراد خانه می‌شود.طاقچه های پنجره، میزهای اتاق نشیمن، قفسه های دیوار برای سانسوریای کوچک مناسب است. در قسمت ورودی خانه می‌توانید یک سانسوریای بزرگ قرار دهید و از انرژی مثبت آن نهایت استفاده را ببرید.

اتاق های مناطق شرق و جنوب شرقی

در فلسفه فنگ شویی ، اتاق های مناطق شرق و جنوب شرق خانه متعلق به عنصر چوب است. گیاهان آپارتمانی یکی از عناصر زنده از چوب محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند انرژی را در این مناطق بهبود بخشند. قرار دادن گیاهان در این مناطق به شما کمک می‌کند احساس خلاقیت و انگیزه بیشتری داشته باشی، مزایایی که می تواند به دلایل شغلی و شخصی بسیار مفید باشد.

نکته : توجه داشته باشید که یک گیاه مار بزرگ را در این مناطق قرار ندهید زیرا ممکن است انرژی زیادی ایجاد کند و عواقب غیر منتظره ای داشته باشد.

اتاق غذاخوری

قرار دادن گیاهان در اتاق یا میز ناهار خوری شما می‌تواند ثروت و زیبایی را برای کل خانواده شما به ارمغان بیاورد. برخی از کارشناسان فنگ شویی پیشنهاد می‌کنند گیاهانی را که میوه می‌دهند در این منطقه اضافه کنید زیرا معتقدند که شانس شما را برای به دست آوردن پاداش افزایش می‌دهد. می توانید گیاه سانسوریا در اندازه های مختلف را در کنار میز ناهار خوری، قفسه های دیواری نزدیک آن و یا بر روی میز قرار دهید.

فنگ شویی ثروت با گیاهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *