خلاقیت, طراحی, مقالات

14 نمونه از بهترین ایده های تزیین گلدان + عکس

همه‌ی ما از تاثیر زیبایی و فواید گیاهان در زندگی خود خبر داریم. در این بین راههای فراوانی برای افزایش زیبایی خانه و گیاهانمان وجود دارد که با صرف کمی هزینه و زمان، می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. تزیین گلدان و یا خلاقیت در ساخت گلدان با وسایل ساده یکی از این راههاست. شما می‌توانید به تنهایی و طبق سلیقه خودتان، از ایده های خلاقانه برای گلدان استفاده کنید و انواع گلدانهای فانتزی را داشته باشید. کافیست در این مقاله با ما همراه باشید تا با این ایده های تصویری و خلاقانه، بیشتر آشنا شوید.

ساخت-گلدان

بهترین ایده های خلاقانه برای تزیین گلدان

1. گلدان هایتان را رنگ آمیزی کنید

یک روز جمعه گلدان های ساده سفید یا مشکی یا هر رنگ دیگرتان را آماده کنید. با آرامش کامل لباس کار بپوشید و شروع به رنگ کردن آنها بکنید. هر رنگی که میخواهید یا هر طرحی که مورد علاقه‌تان است را می‌توانید برروی آن پیاده کنید و یک گلدان که مختص خودتان است را از نو بسازید ! به نمونه های زیر توجه کنید :

تزیین-گلدان

2. گلدان های توپی بسازید ! 

می‌توانید توپ های قدیمی فرزندتان یا خودتان که دیگر قابل استفاده نیستند و یا پاره شده‌اند را به گلدان تبدیل کنید. توپ های بستکبال و والیبال بهترین گلدان های توپی را برای شما می‌سازند.

خلاقیت-با-وسایل-دورریختنی

 

3. وسایل های دورریختنی را دور نریزید !

بله جمله را درست خوانده اید ! از این پس میتوانید با وسایل دور ریختنی مانند قوطی کنسرو، ظروف پلاستیکی و … گلدان بسازید. این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه، خلاقیت شما را برای استفاده از وسایل بازیافتی بیشتر می‌کند.

تزیین گلدان

4. گلدان اسباب بازی یا اسباب بازی گلدانی !

از اسباب بازی های کودکتان که دیگر از آنها استفاده نمیکند برایش گلدان بسازید! می‌توانید از حیوان های پلاستیکی استفاده کرده و با خلاقیت خود، کاکتوس های کوچک درون آنها بکارید و در اتاق کودکتان قرار دهید. البته در رابطه با کودکان بهتر است در ابتدا، با گیاهان مناسب اتاق بچه‌ها آشنا شوید. همچنین قطارهای مسافری، گلدان های یکپارچه و منظمی برای شما خواهند شد و در دکوراسیون تاثیر بسزایی خواهند داشت.

ساخت گلدان با اسباب بازی

 

5. تزیین گلدان با سنگریزه 

به سادگی و با استفاده از سنگ گلدان خودتان را طراحی کنید. انواع سنگ های ریز و درشت در رنگهای متنوع در بازار ها یافت می‌شود. حتی اگر نمی‌خواهید برای خرید سنگ هزینه کنید، می‌توانید به یک رودخانه‌ی نزدیک بروید و از سنگهای صاف و صیقلی رودخانه استفاده کنید و آنها را با چسب حرارتی برروی گلدان بچسبانید.

خلاقیت-در-ساخت-گلدان

6. گلدان های شیشه ای

می‌توانید با شیشه های دور ریختنی که دیگر آن ها را نمی‌خواهید، گلدان های زیبا بسازید. یکی از بهترین راهها برای استفاده از شیشه های مربا، شیر، ترشی و یا خیارشور، ساخت گلدان است. باید توجه کنید که به دلیل نبود زهکش در گلدان های شیشه ای، بهتر است از گیاهانی که به زهکشی بالایی نیاز دارند، استفاده نکنید. گیاهانی که بدون خاک نیز می‌توانند زندگی کنند، مانند : پوتوس ، ارکیده، قاشقی و … برای این گلدان ها مناسبند. 

ریختن سنگریزه در گلدان و ریختن خاک برروی آن مانند زهکش عمل می‌کند و می‌توانید انواع بذر های سبزیحات را در آن پرورش دهید. 

روش-درست-کردن-گلدان

7. ساخت گلدان با لامپ های سوخته

شما معمولا از لامپ های سوخته چه استفاده‌ای می‌کنید !؟ بهترین استفاده‌ی دوباره از این لامپ ها، ساخت گلدان است. برای این کار بهتر است که مواظب دست خود باشید و حتما از دستکش استفاده کنید تا لبه های لامپ دست شما را نبرد.  با استفاده از عکس پایین کاملا متوجه روش کار خواهید شد.

گلدان فانتزی

8. تزیین گلدان با صدف

برای ساخت گلدان با وسایل ساده می‌توانید از صدف استفاده کنید. صدف ها به خودی خود زیبایی فراوانی دارند و استفاده از آنها برای تزیین گلدان، می‌تواند زیبایی دکور خانه‌ی شما را افزایش دهد.

ساخت-گلدان-با-وسایل-دورریختنی

9. استفاده از وسایل زینتی کهنه

می‌توانید ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی مانند یک سبد شکسته، یک جا جورابی قدیمی، ضبط یا حتی یک میز توالت کهنه را امتحان کنید! تمامی این وسایل، زمانی هزینه‌ی زیادی صرف آنها شده است و می‌توانند بعد از قدیمی شدن و یا کهنه شدن، استفاده های دیگری داشته باشند. اگر خانه‌ی بزرگی دارید و یا می‌خواهید یک گلخانه‌ی کوچک بسازید، استفاده از این وسایل بهترین گزینه است.

آموزش ساخت گلدان چوبی

 

10. با کنف گلدان آویز بسازید

کنف یکی از وسایل تزیینی قابل استفاده در طراحی هاست و به راحتی یافت می‌شود. می‌توانید با استفاده از کنف، یک آویز زیبا برای گلدانتان درست کنید و آن را از هرجایی که می‌خواهید آویزان کنید.

تزیین گلدان

11. گلدان های کتابی

البته که کتاب، وسیله‌ی با ارزشی است و حتما باید آن را مطالعه کنید. اما اگر بر اثر یک حادثه تعدادی از صفحات کتابتان خراب شد، می‌توانید از آن استفاده کنید و با خالی کردن وسط آن، یک گلدان زیبا و ارزشمند بسازید. این گلدان خلاقانه و زیبا در کنار قفسه های کتابتان، می‌تواند یک چیدمان عالی برای گلدان های خانه‌تان باشد. 

گلدان با کتاب

12. طراحی فانتزی گلدان پلاستیکی

با یک سرچ ساده در اینترنت، یک طرح پر و خالی پیدا کنید و آن را بکشید و یا پرینت بگیرید. طرح مورد نظرتان را بر روی نصف بطری های پلاستیکی نوشابه، آب معدنی و یا هر بطری دیگری بچسبانید. با چاقو و یا کاتر ( مواظب دستتان باشید ) قسمت های خالی طرحتان را ببرید و رنگ آمیزی کنید. طرح نهایی یک گلدان زیبای خلاقانه است که می‌توانید درون آن یک شیشه ساده و یا نصف دیگر بطری را قرار دهید و گیاهتان را در آن بکارید. در واقع گلدان دست ساز شما یک کاور نهایی برای هر گلدان دیگریست.

ساخت-گلدان-با-وسایل-ساده

13. گلدان های سیمانی بسازید

با استفاده از مقداری سیمان و آب و وسایل ساده‌ی دیگر می‌توانید خودتان یک گلدان سیمانی بسازید. گلدان های سیمانی امروزه طرفداران زیادی را در بازار ها به خود جذب کرده اند اما تمامی آنها طرح یکسانی دارند. بنابراین می‌توانید خودتان یک گلدان سیمانی با سلیقه خودتان بسازید. گلدانی که مشابه آن در هیچ جای دیگری نیست.

ایده-های-خلاقانه-برای-گلدان1

14. استفاده از پارچه و تور

با کمی چسب چوب و اضافه پارچه و تور، می‌توانید گلدان های فانتزی و خلاقانه بسازید. در استفاده از تور زیاده روی نکنید تا سادگی گلدان ها حفظ شود.

ساخت-گلدان

 

11 دیدگاه در “14 نمونه از بهترین ایده های تزیین گلدان + عکس

  1. مريمآقاخاني گفت:

    بسيارعالي و خلاقانه

  2. مريم آقاخاني گفت:

    بسيارعالي و خلاقانه
    من كه خيلي لذت بردم

    1. نیما گفت:

      من کارهای خیلی زیبایی با چوب درست میکنم

  3. هاتف الحسینی گفت:

    عالی بود

  4. هاااا گفت:

    عالی

  5. هاااا گفت:

    عالیههععع

  6. هاااا گفت:

    اتفاقا بسيار زيبا بود 🙂

  7. محمد اصلان پور گفت:

    سلام
    برخی عناوین را تیتروار و برخی دیگر را جمله نوشته اید.
    این کار به زیبایی مقاله آسیب می زند.

  8. زهرا گفت:

    سلام و خسته نباشید میشه بگین رنگ کردن خود گلهای طبیعی روزه جوری باید انجام‌بدیم واز چه رنگی استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *