دکوراسیون, طراحی, مقالات

چینش پر انرژی گیاهان در منزل طبق نظریه فنگ شویی

چیدمان وسایل در داخل خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که علاوه بر زیبایی می‌تواند در جذب و تولید انژی های مثبت و منفی نیز تاثیر بالایی داشته باشد. درصورتی که شما چیدمان وسایل را به طریقی درست و مناسب و در جهت جذب و تولید انرژی مثبت انجام دهید، به آن نظریه‌ی فنگ شویی می‌گویند. گیاهان نیز جزو این وسایل هستند و انواع چینش گیاهان آپارتمانی در منزل می‌تواند در ایجاد شانس و احساس خوب در زندگی افراد نقش ویژه‌ای داشته باشد. برای آوردن شانس به زندگیتان باید با انواع چیدمان گلهای آپارتمانی در منزل، چیدمان گلدان در حیاط و چیدمان کاکتوس در خانه آشنا شوید. پس با ما در این مقاله همراه شوید تا بدانید چگونه از انرژی خوب گیاهان استفاده کنید !

چیدمان گلهای آپارتمانی در منزل

 

چینش گیاهان در فنگ شویی به چه معناست !؟

هیچ گیاهی بد نیست و همه‌ی گیاهان برای ما مفیدند. تنها نکته در فنگ شویی مکان قرار دادن گیاهان در خانه یا محل کار است که می‌تواند در اثرگذاری آنها نیز تاثیر داشته باشد. از آنجا که نظریه‌ی فنگ شویی کاملا در مورد انرژی است پس مطمئنا بر انرژی واقعی گیاهان تاکید زیادی می‌کند. یکی از مهمترین عوامل در تولید انرژی مثبت در گیاهان، سلامت آنهاست. به طور مثال : فرض کنید شما یکی از محبوب ترین گیاهان فنگ شویی یعنی لاکی بامبو را در خانه دارید. اما سلامت بامبوی شما بسیار بد است و در تلاش برای زنده ماندن است. باید بدانید که این عامل بسیار بدتر از این است که شما یک گیاه بد از نظر فنگ شویی را در خانه نگهداری کنید که کاملا سالم و پر انرژی است.

گیاهان همیشه یکی از بهترین ابزار فنگ شویی در محل کار یا خانه هستند. چرا که انرژی مثبت لازم را در اختیار فرد قرار می‌دهند. تا زمانی که گیاهان در جای مناسب و در سلامت کامل باشند، می‌توانید مطمئن باشید که فنگ شویی به درستی در خانه یا محل کارتان اجرا می‌شود.

چینش گیاهان در فنگ شویی

چینش گیاهان در فنگ شویی

 

کدام گیاهان از نظر فنگ شویی مناسبند !؟

در ابتدا باید از گیاهانی شروع کنیم که معمولا از آنها به عنوان گیاهان خوب در فنگ شویی یاد می‌شود. این گیاهان به دو دسته‌ی کلی تبدیل می‌شود:

      1. گیاهان برتر در تصفیه هوا 

مطمئنا بدون داشتن هوایی پاک و با کیفیت، نمیتوان انتظار تولید انرژی مثبت داشت. پس در ابتدا هوای تمیز از همه مهم تر است که گیاهانی چون : نخل اریکا ، سرخس ، پوتوس، آگلونما و …آن را به ما هدیه می‌دهند.

      2. گیاهان سنتی شانس و پول 

در لیست این گیاهان ، پاچیرا ( گیاه پول ) و لاکی بامبو خودنمایی می‌کنند. این گیاهان از قدیم به این عنوان معروفند و داستان های زیادی درباره‌ی آنها آمده است. گیاه پاچیرا حتی به عنوان یک گیاه برتر برای کاهش سردرد نیز استفاده می‌شود.

چیدمان گیاهان آپارتمانی

گیاهان بد در نظریه فنگ شویی !

شاید در ذهن شما این سوال نقش گرفته است که مگر گیاه بد هم وجود دارد !؟ بله اما نه به عنوان گیاه بودن بلکه از لحاظ موقعیت قرار گیری و شکل برگهاست که یک گیاهی ممکن است از نظر فنگ شویی بد جلوه کند. وقتی از گیاه فنگ شوی بد صحبت می کنیم ، در واقع در مورد گیاهانی صحبت می کنیم که طراحی آنها می تواند انرژی منفی یا ناسازگار را به خانه شما منتقل کند. نمونه بارز گیاه فنگ شوی بد چیدمان کاکتوس در خانه است. این بد بودن به دلیل تیغ های آنهاست که به عنوان نقطه تیز انرژی ناخواسته را تولید می کنند.

ما گاهی اوقات گیاه سانسوریا (Sansevieria trifasciata) را یک گیاه بد در فنگ شویی می دانیم ، اما نه همیشه بلکه تنها زمانی که در موقعیت بدی قرار بگیرد میتوان انرژی های بد را تولید کند.

چیدمان-کاکتوس-در-خانه

فنگ شویی

گیاه سانسوریا یا زبان مادر شوهر می‌تواند در واقع انرژی مطلوب و خوبی در فنگ شویی ایجاد کند، اما تنها زمانی که در نقطه‌ی خاصی از دفتر یا منزل قرار گرفته باشد. در اینصورت است که این گیاه انرژی های محافظتی و قدرت تصفیه هوای خوبی از خود تولید می‌کند.

سانسوریا برای فیلتر کردن فرمالدئید و نیتروژن اکسید موجود در هوای خانه‌ی شما بهترین گیاه است. این دو آلاینده معمولا در کاغذ توالت، مواد تمیز کننده و انواع محصولات مراقبت بهداشتی یافت می‌شوند. بنابراین قرار دادن سانسوریا در نقطه‌ای از حمام یا سرویس بهداشتی ایده‌ی خوبیست. از جمله گیاهان نامناسب در فنگ شویی می‌توان به گیاه زردآلو ، خاس ، رز و … اشاره کرد.

چیدمان-کاکتوس-در-خانه

کاکتوس در فنگ شویی

 

چیدمان گلهای آپارتمانی در منزل با فنگ شویی !

شما می‌توانید گیاهان را در هر جایی از خانه‌یتان که دوست دارید قرار دهید. همچنین می‌توانید از فنگ شویی کمک بگیرید و چینش گیاهانتان را به آن بسپارید. از آنجا که گیاهان نشاندهنده‌ی بهترین عنصر فنگ شویی یعنی چوب هستند ( عناصر فنگ شویی : چوب، آتش، آب، آهن، زمین ) قرار دادن آنها در نقطه‌ی خاصی از خانه‌ی شما باعث بهبود قابل توجهی در کیفیت کلی انرژی فنگ شویی خواهد شد.

چیدمان گلهای آپارتمانی در منزل مطابق باگوا یا نقشه انرژی فنگ شویی انجام می شود. در اصل ، بهترین محل قرارگیری گیاهان را به عنوان فنگ شوی برای خانه یا محل کار خود پیدا می کنید ، هنگامی که باگهای فضای خود را بشناسید. در ادامه به نماد هر جهت در خانه و رابطه‌ی آن با زندگیتان را توضیح میدهیم.

در مورد قرارگیری سنتی یا کلاسیک گیاهان در فنگ شوی باگوا ، بهترین محل قرارگیری به شرح زیر است:

منطقه شرقی (سلامتی و خانواده)
منطقه جنوب شرقی (پول و فراوانی)
منطقه جنوبی (اعتبار و شهرت)

اگر تصمیم دارید از فنگ شویی در جهت غربی استفاده کنید ، بهترین محل قرارگیری گیاهان به شرح زیر است:

نقطه‌ی میانه چپ (سلامتی و خانواده)
نقطه‌ی چپ بالا (پول و فراوانی)
نقطه‌ی مرکز میانه (شهرت و شهرت)

چینش-گیاهان

چیدمان گلهای آپارتمانی

 

9 دیدگاه در “چینش پر انرژی گیاهان در منزل طبق نظریه فنگ شویی

  1. حیدری گفت:

    سلام منظورتون از نقطه میانه چپ، چپ بالا ونقطه مرکز میانه چیست؟؟؟ ??

    1. جمیله گفت:

      منظورازچپ وچب بالا چیست واینکه گل هادر چه جهتی باید چیده شوند متوجه نشدم لطفا بیشترتوضیح بدین سپاسگزارم

    2. نسیم گفت:

      در فنگشویی باید شمال مکان رو پیدا کرد .و بقیه جهت ها رو با توجه ب اون نام گذاری کرد.۴ جهت اصلی .و ۴ جهت فرعی . ک ب ترتیب عبارتند از شمال جنوب شرق غرب . و شمال شرقی شمالغربی جنوب شرقی جنوب غربی.
      برای پیدا کردن جهت ها از میتوان قبله را در نظر گرفت .که ب سمت جنوب غربی هست . و باقی جهات را از روی آن پیداکرد…. چپ بالا یعنی شمالغربی. میانه چپ ینی غرب .و خود میانه ب معنای مرکز محل هست

    3. فرشید گفت:

      منظور از میانه، میان جنوب و شرق هست میان شمال و شرق هست ،میان شمال و غرب هست ، میان جنوب و غرب هست

      1. لیلا گفت:

        سلام، پس منظور همون جنوب شرقی و…. است؟

  2. یسنا گفت:

    سلام میانه چپو….یعنی چی دقیق تر میفرمایید

    1. فاطمه گفت:

      منظورتون از نقطه میانه چپ، نقطه چپ بالا و نقطه مرکز میانه یعنی چی؟

  3. مهدیه گفت:

    عذرخواهی میکنم ولی درفنگ شویی شرق عنصرش چوب وسلامت خانواده و جنوب شرقی ثروت که عنصرش چوبه
    جنوب غربی عنصرش خاک که اقبال وعشق میباشدتو این سه قسمت باید زیاد گل باشه

  4. افسان گفت:

    نه اتفاقا در قسمت جنوب غربی که عنصرش خاک هست اصلا مناسب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *