مقالات

اسامی گیاهان پوششی

آیا شما هم جزو کسانی هستید که به دنبال یک تغییر قابل توجه در باغ یا حیاط خانه خود می باشید؟ اگر چنین قصدی دارید؛ می توانید برای این کار از گیاهان پوششی استفاده کنید. گیاهان پوششی گیاهان ساده ای هستند که می توانند به سرعت رشد کنند. این گیاهان برگ های سبز و گل های زیبا دارند و می توانند از رشد علف های هرز جلوگیری کنند. در ضمن مراقبت از این گیاهان نیز بسیار آسان است و نیازی نیست که برای رشد آن ها توجه زیادی به گیاه داشته باشید. ما در این مقاله اسامی گیاهان پوششی محبوبی که امروزه در باغ ها و باغچه ها زیاد استفاده می شوند را نام برده ایم.

گیاهان پوششی

در این قسمت قصد داریم تعدادی از گیاهان پوششی محبوب را به شما معرفی کنیم.

  1. Common soapwort

این گیاهان پوششی زیبا، برای هر باغچه و باغی مناسب هستند. این گیاه چند ساله، دارای گل های صورتی و سفید ظریف و زیبایی است که به باغچه شما زیبایی می بخشد. این گیاه در شب ها از خود رایحه منتشر می کند که می تواند حشرات را از باغچه شما دور نگه دارد. گیاه رشد سریعی دارد و بسیار جان سخت است. فقط دقت داشته باشید که رشد آن باید کنترل شود؛ زیرا ممکن است به سرعت در مناطقی رشد کند که شما اصلا نمی خواهید در آن جا گیاه پوششی باشد.

  1. Shrubby milkwort

اسامی گیاهان پوششی

برای این که با اسامی گیاهان پوششی بیشتر آشنا شوید؛ خوب است که این مدل را معرفی کنیم. این گیاه نیز بسیار جان سخت است و در تابستان شکوفه می دهد. ارتفاعی در حدود 20 سانتی متر دارد و برگ های آن حتی در طول پاییز و زمستان نیز سبز می مانند. تنها مشکلی که با آن رو به رو خواهید شد؛ این است که روش آب یاری غرقابی این گیاه از بین می رود. سعی کنید گیاه را در مکانی آفتابی بزرگ کنید.

  1. Phlox

اسامی گیاهان پوششی

برای آشنایی با اسامی گیاهان پوششی، خوب است که در مورد مدل فلوکس نیز بدانید. این گیاه رشد بسیار سریعی دارد و گل های بسیار زیادی از آن می روید. بسته به مدل آن، گیاه می تواند گل های سفید، آبی، بنفش یا قرمز داشته باشد. این گیاه می تواند در مناطق نیمه سایه رشد کند. اما بهترین شرایط برای نگه داری از آن، زیر نور مستقیم خورشید است. گیاه را می توانید به طور سالانه هرس کنید. البته توجه داشته باشید بعد از هربار هرس کردن، گیاه به کمی زمان برای رشد مجدد نیاز دارد.

  1. Lampranthus

اسامی گیاهان پوششی

در بین اسامی گیاهان پوششی، اسم این گیاه در لیست می درخشد. زیرا این گیاه گل های بزرگ با رنگ های روشنی دارد که برای هر باغی می تواند مناسب باشد. البته توجه داشته باشید که شکوفه های آن در تابستان باز می شوند. با این حال گیاه هنوز هم بسیار مقاوم است و نیاز به توجه زیادی ندارد. اما باید بدانید که گیاه زمستان های بسیار سرد را نمی تواند تحمل کند و از بین خواهد رفت. برای از بین نرفتن آن می توانید یک شاخه از آن را در زمستان ببرید و در خانه نگه دارید و دوباره با شروع فصل گرما آن را در باغچه بکارید.

  1. Speedwell

برای آشنایی با اسامی گیاهان پوششی، خوب است با این مدل نیز آشنا شوید. این مدل مانند خیلی از گیاهان پوششی نیاز به توجه زیادی ندارد. گل های آن آبی رنگ تیره هستند. گیاه ارتفاع متفاوتی نسبت به مدل خود می تواند داشته باشد. برای مثال برخی از مدل های آن تا 2 متر و برخی دیگر تنها تا 20 سانتی متر می توانند رشد کنند. این را هم در نظر داشته باشید که خود گیاه، مدل های بسیار زیاد دیگری دارد که برخی از آن ها می توانند برای خاک باغ مناسب نباشند. قبل از خرید گیاه مورد نظر خود به خوبی تحقیق کنید.

  1. Woolly hedgenettle

در بین اسامی گیاهان پوششی، این گیاه اسم جالب تری دارد. علت نام گذاری این گیاه، به خاطر رشته های پشم مانندی است که روی گیاه است. پوشش روی برگ های این گیاه به گوش خرگوش و الاغ شباهت دارد. برگ های آن طوری به نظر می رسد که انگار گرد و غبار خاکستری رنگ روشنی روی آن نشسته است. گل های این گیاه بنفش رنگ و بسیار ظریف هستند. این گیاه، در دسته گیاهان همیشه سبز قرار می گیرد و در مکان های آفتابی بهتر رشد می کند. البته توجه داشته باشید که این گیاه به غرقاب بسیار حساس است.

  1. Dwarf periwinkle

Dwarf periwinkle

در بین اسامی گیاهان پوششی، علت نام گذاری این گیاه به نام کوتوله به این خاطر است که این گیاه تنها 10 تا 30 سانتی متر رشد می کند. برگ های آن در تمام طول سال سبز تیره هستند. این گیاه در فصول گرم یعنی از ابتدا بهار تا اوایل پاییز، دارای گل های کوچک بسیار زیبایی است که می تواند باغچه یا باغ شما را بسیار زیبا نشان دهد. نگه داری از این گیاه بسیار آسان است و می توان به راحتی از آن در هر مکانی نگهداری کرد.

ویژگی ها و کاربرد های گیاهان پوششی

ویژگی ها و کاربرد های گیاهان پوششی

حال که با اسامی گیاهان پوششی آشنا شدید؛ خوب است که با کاربرد های متداول آن نیز آشنا شوید. برخی از کاربرد های آنان عبارتند از :

  • این گیاهان برای پوشاندن قسمت هایی که چمن زنی آن ممکن نیست بسیار مناسب هستند.
  • این گیاهان برای قسمت هایی از باغ یا باغچه که چمن در آن به خوبی رشد نمی کند بسیار مناسب هستند؛ زیرا در صورت نبود نور خورشید و آفتاب نیز رشد بسیار خوبی دارند.
  • این گیاهان را در شرایط آب و هوایی بسیار خشک و گرم و بسیار سرد نیز می توان پرورش داد. به طور کلی گیاهان پوششی برای شرایط آب و هوایی بد بسیار مناسب هستند.
  • یکی از کاربرد های بسیار مهم گیاهان پوششی، این است که گیاهان هرز را از بین می برند. در واقع گیاهان پوششی به خاطر رشد بسیار سریع و تراکم بسیار بالای خود اصلا اجازه رشد علف های هرز را نمی دهند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد گیاهان پوششی صحبت کردیم. برای این که بتوانید با اسامی گیاهان پوششی آشنا شوید؛ برخی از محبوب ترین مدل های آن مانند مدل های speedwell و phlox را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم. در انتها نیز به برخی از کاربرد های این گیاهان اشاره کردیم. برای مثال این گیاهان می توانند از رشد علف های هرز جلوگیری کنند و یا این که برای قسمت هایی از باغچه که امکان چمن زنی نیست استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *