گیاهان آپارتمانی

معرفی انواع برگ عبایی همراه با تصویر

انواع برگ عبایی

آیا به دنبال یک گیاه زیبا و مقاوم برای منزل خود هستید؟ ما به شما گل برگ عبایی یا aspidistra elatior را معرفی می کنیم. برگ عبایی ها از جمله گیاهان آپارتمانی ای هستند که نیاز چندانی به نور خورشید ندارند و می توانند در محیط های کم نور نیز رشد کنند. این گیاه انواع مختلفی دارد که تنها در ظاهر با یکدیگر تفاوت هایی دارند و معمولا روش نگهداری همه آن ها راحت است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع برگ عبایی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع برگ عبایی

شاید باور نکنید ولی این خانواده بیش از 100 گونه مختلف دارد که متأسفانه نمی‌ توان تک تک آن ها را در یک مقاله بررسی کرد. به علاوه برخی از آن ها در محیط هایی مانند آپارتمان رشد نمی کنند. بنابراین نام بردن آن ها در این مقاله فایده چندانی ندارد. در ادامه شما را با انواع برگ عبایی که قابلیت نگهداری در آپارتمان و محیط های سربسته را دارند، آشنا می کنیم.

  1. ابلق (Variegata)

انواع برگ عبایی

اولین عضو خانواده برگ عبایی که قصد داریم آن را بررسی کنیم ابلق نام دارد. ابلق یکی از انواع برگ عبایی است که معمولا 60 سانتی متر  رشد می کند. برگ های این گیاه به رنگ سبز تیره است و با نوار های سفید و کرمی رنگی که به صورت عمودی بر روی آن ها پخش شده، خودنمایی می کند.

این نوع از برگ عبایی نیاز به مراقبت چندانی ندارد و می تواند به راحتی در شرایط نامساعد مانند نور کم یا خاک ضعیف نیز رشد کند. به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان گزینه بسیار مناسبی است.

  1. آساهی (Asahi)

انواع برگ عبایی

گزینه بعدی در لیست انواع برگ عبایی، آساهی است. طول این گیاه تقریبا به 50 سانتی متر و عرض آن نیز به 15 سانتی متر می رسد. آساهی برگ هایی به رنگ سبز کمرنگ دارد که نوک آن ها سفید مات است. اگرچه این مدل از برگ عبایی می تواند در داخل منزل هم خوب به نظر برسد؛ اما  زیبایی باغچه حیاط شما با آساهی بیشتر می شود. نوک سفید و درخشان این مدل از برگ عبایی آن را به یکی از چشمگیر ترین نمونه های موجود تبدیل کرده است.

  1. هوشی زورا (Hoshi-Zora)

انواع برگ عبایی

اگر از دیدن آسمان شب و ستاره ها لذت می برید پیشنهاد می کنیم حتما یک گل عبایی از نوع هوشی زورا خریداری کنید. هوشی زورا شما را به یاد آسمان شب می اندازد. ترجمه فارسی نام آن «آسمان پرستاره» است.

hoshi-zora یکی از انواع برگ عبایی است که بسیار مقاوم است و ارتفاع آن حتی به 1 متر هم می رسد.

  1. آواز لنون (Lennons Song)

برگ عبایی لنون

لنون یکی دیگر از انواع برگ عبایی است که به خاطر داشتن برگ های سبز و رنگارنگ خود ارزش بسیاری دارد. برگ های لنون  نوارهای زرد و سبز روشنی دارند که به صورت راه راه بر سطح آن ها پخش شده اند. این مدل از برگ عبایی می تواند قطعه گم شده گلخانه شما باشد.

  1. آلیشان (Alishan Green Giant)

برگ عبایی آلیشان

Alishan Green Giant یا همان غول سبز آلیشان مدل دیگری از گل برگ عبایی است که به راحتی می توانید سال ها آن را در آپارتمان خود داشته باشید. این گیاه یکی از بزرگ ترین و ارزشمند ترین میراث کوه آلیشان تایوان است. آن ها معمولا به اندازه 7 یا 8 سانتی متر رشد می کنند.یکی از ویژگی هایی که این نوع برگ عبایی را منحصر به فرد می کند، نبود هیچ خط یا لکه زرد و سفید بر روی برگ های آن است. جالب است بدانید که این مدل از عبایی گل های زیبایی به شکل ستاره دارد که در پایین آن و نزدیک به ریشه گیاه رشد می کنند.

  1. آکبونو (Akebono Center Stripe)

برگ عبایی آکبونو

گیاه آکبونو برگ های بلندی دارد که در شرایط مناسب حتی به ارتفاع 70 سانتی متر نیز می رسد. هر برگ در این مدل از گل عبایی با یک رگه زرد مایل به کرمی تزئین شده است. این عضو خانواده برگ عبایی در اواخر فصل زمستان گل می دهد.

  1. فوجی-نه-ماین (Fuji-No-Mine)

برگ عبایی فوجی نه ماین

یکی دیگر از انواع برگ عبایی فوجی-نه-ماین نام دارد که می تواند برای هر خانه ای عالی باشد. در انگلیسی، fuji-no-mine «تخریب‌ های کوه فوجی» معنی می دهد. این گیاه آپارتمانی تقریبا 8 سانتی متر ارتفاع و 13 سانتی متر عرض دارد. برگ های سبز تیره و براق آن جذابیت گیاه را دو چندان می کند. البته ویژگی ای که باعث درخشش بیشتر Fuji-No-Mine می شود رگه های زرد و کرمی باریک و حاشیه سفید رنگ نوک برگ هاست. سعی کنید فوجی-نه-ماین را در باغچه بیرونی منزل خود بکارید تا زیباتر به نظر برسد.

  1. فواره های روان (Flowing Fountains)

برگ عبایی فواره

فواره های روان یکی از انواع برگ عبایی است که در این خانواده بزرگ ویژگی های منحصر به فردی دارد. گیاه شناس معروف به نام هیز جکسون اولین بار این مدل از برگ عبایی را از باغ گیاه شناسی ووهان چین به ایالت متحده منتقل شد. داشتن این گیاه در آپارتمان نیز می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

  1. کلاه برفی (Snow Cap)

برگ عبایی کلاه سفید

زادگاه اصلی این نوع از برگ عبایی ژاپن است. با داشتن یک گل کلاه برفی یا Snow Cap، حس زمستان را به داخل خانه یا باغ خود اضافه کنید. “کلاه برفی” الگویی سفید رنگ دارد که در سطح برگ پخش شده و در تمام طول سال ادامه دارد؛ هر چند در زمستان این رنگ سفید بیشتر خودنمایی می کند.

  1. اوکامه (Okame)

برگ عبایی اوکامه

آخرین گزینه در لیست انواع برگ عبایی دوست داشتنی، اوکامه نام دارد. این گیاه نیز بسیار به همتایان خود شبیه است؛ برگ های سبز تیره با رگه های سفید و زرد عمودی که زیبایی آن ها را چندین برابر می کند. این مدل از برگ عبایی گل های عجیبی دارد که به شکل پیتزا پپرونی هستند و فقط در ابتدای بهار ظاهر می شوند. اوکامه می تواند گزینه خوبی برای تکمیل گل های آپارتمانی شما باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع برگ عبایی آشنا کنیم. گیاهان برگ عبایی نیاز به مراقبت چندانی ندارند و نگهداری برگ عبایی آسان است. این گیاهان می توانند در نور کم و خاک ضعیف هم رشد کنند. به همین دلیل برای محیط های کم نوری مانند آپارتمان ها و دفاتر کاری گزینه مناسبی هستند. همان طور که گفته شد این خانواده اعضای بسیاری دارد؛ اما تنها چند نمونه از آن ها شناخته شده هستند و در منازل نگهداری می شوند که در طول مقاله با آن ها آشنا شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *