گیاهان آپارتمانی, نگهداری گیاهان

معرفی انواع گل قاشقی و شرایط نگهداری از آن ها

انواع گل قاشقی

آیا به تنوع در مجموعه گیاهان خود علاقه دارید؟ اگر جواب شما آری است، پس گل قاشقی دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. با وجود گونه ‌ها و تنوع بسیار زیادی که می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید، تصمیم‌ گیری برای تهیه گل قاشقی می‌ تواند دشوار باشد. خوشبختانه، گل قاشقی، فضای زیادی را اشغال نمی کند؛ بنابراین می توانید چند تا از آن ها را در کنار یکدیگر روی طاقچه یا قفسه خود نگه دارید. برای کمک به شما در یافتن آنچه که به دنبال آن هستید، مجموعه کوچکی از زیبا ترین انواع گل قاشقی را در این مطلب گردآوری کرده ایم.

چند نوع گل قاشقی وجود دارد؟

گل قاشقی، یک گیاه غنی از انواع گونه هاست؛ به طوری که شامل 1500 تا 1700 گونه مختلف است که عمدتاً در مناطق استوایی آمریکای جنوبی و همچنین در آفریقا، آسیا و استرالیا یافت می شوند. همه گونه های گل قاشقی به عنوان گیاهان آپارتمانی در دسترس نیستند. با این حال، آن ها وارد خانه های ما شده اند و ما را با مراقبت آسان و شاخ و برگ های متنوع خود خوشحال کرده اند.

انواع گل قاشقی

طیف گسترده ای از گونه ها و انواع گل قاشقی را می توان به عنوان گیاهان آپارتمانی، در خانه نگهداری کرد. نگهداری از گل قاشقی بسیار ساده است. هنگام انتخاب گل قاشقی، به خاطر داشته باشید که هرچه گیاه، شاخ و برگ های روشن تری داشته باشد، معمولاً به نور بیشتری نیز نسبت به گیاهانی با شاخ و برگ های تیره نیاز دارد.

بسیاری از باغبانان همه گونه های گل قاشقی را با هم نگهداری می کنند؛ اما به همان اندازه که انواع آن ها بسیار متنوع است، نیاز های آن ها نیز می تواند متفاوت باشد. قاشقی بسیار کم توقع است! به همین دلیل اغلب تصور می شود که آن ها می توانند با هر شرایطی کنار بیایند. با این حال، در نظر گرفتن نکات مراقبتی خاص برای هر گونه از گیاه قاشقی منجر به گیاه سالم تری می شود که می توانید در سال های آینده نیز از تماشای آن لذت ببرید.

  • قاشقی ابتوسیفولیا  (Peperomia obtusifolia)

این گیاه احتمالاً شناخته شده ترین گیاه از گونه های کوتوله پپرومیا است. برگ های آن بیضی شکل، ضخیم و قادر به حفظ آب هستند. شاخه ها به صورت عمودی رشد می کنند و همچنین کمی آبدار هستند. انواع مختلف گل قاشقی رنگ های متنوعی را به خانه شما می آورند.

نحوه مراقبت: خاک گلدان با کیفیت بالا و حاوی کمپوست ارگانیک که حاوی ذغال سنگ نارس نیست و می تواند آب را برای مدت طولانی در خود ذخیره کند، بستری ایده آل برای این گونه از قاشقی است. برای نفوذپذیری بیشتر خاک، 30 درصد ماسه به کمپوست آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که هنگامی که سطح خاک خشک شد، گیاه خود را آبیاری کنید. این گونه از گیاه قاشقی را در مکانی نیمه سایه نگهداری کنید.

  •  قاشقی روتوندیولیا (Peperomia rotundifolia)

انواع گل قاشقی

به دلیل الگوی رشد خزنده این نوع از گل قاشقی، قرار دادن آن بر لبه پنجره و هر ارتفاعی عالی است. این گیاه از گلدان خود، آویزان می شود و با برگ های گرد، کوچک و آبدار، زیبایی صدچندانی را به منزل شما می بخشد.

نحوه مراقبت: یک مکان نیمه سایه برای این گونه ایده آل است. این نوع گل قاشقی در خاک مناسب گیاهان آپارتمانی احساس راحتی می کند و غرقابی یا خشکی خاک را نمی تواند تحمل کند؛ بنابراین فقط زمانی آن را آبیاری کنید که سطح خاک خشک شده باشد.

  • قاشقی قطره باران  (Peperomia polybotrya)

قاشقی قطره باران  (Peperomia polybotrya)

برگ های بزرگ و قلبی شکل این گیاه، در همان نگاه اول نشان می دهد که این گونه از انواع گل قاشقی، نام خود را از کجا گرفته است. نوک برگ های این گونه، ظاهری شبیه به قطرات غلیظ باران دارد. شاخ و برگ های این گیاه با اندازه بزرگ، رنگ سبز تیره و ظاهر براق خود، زیبایی چشم نوازی را در خانه ایجاد می کنند.

نحوه مراقبت: این نوع از قاشقی یک بستر پایدار از نظر ساختاری مانند کمپوست را ترجیح می دهد. قاشقی قطره باران خود را در یک مکان نیمه سایه با آفتاب صبح یا عصر نگهداری کنید و به طور منظم آن را آبیاری کنید تا خاک گلدان آن خشک و یا غرقاب نشود.

  • قاشقی کاپراتا (Peperomia caperata)

قاشقی کاپراتا (Peperomia caperata)

این نوع از گیاه قاشقی بسیار شبیه به قطره باران است؛ اما برگ‌ هایی کوچک ‌تر دارد و برگ های آن ظاهری متمایز به آن بخشیده است.

نحوه مراقبت: برای ایجاد بستری مناسب، یک خاک یونیورسال بدون ذغال سنگ را با 30 درصد ماسه یا دانه های رسی مخلوط کنید. توجه داشته باشید که مانند اکثر انواع قاشقی، این نوع نیز آبیاری متعادل را ترجیح می دهد. خاک نه باید خشک شود و نه خیلی مرطوب.

  • قاشقی پوتولاتا (Peperomia albovittata)

قاشقی پوتولاتا (Peperomia albovittata)

این گونه نیز برگ های ضخیم قلبی شکل دارد. ساقه های قرمز این گونه چشم نواز هستند و در کنار برگ های سبز، خیره کننده به نظر می رسند. این نوع از انواع قاشقی، به صورت عمودی رشد می کند و می تواند برگ های ساده یا طرح دار داشته باشد.

نحوه مراقبت: این گونه، خاک گلدان با زهکشی خوب یا بستری کاکتوس مانند را ترجیح می دهد. پوتولاتا نسبت به سایر گونه ها به آب بیشتری نیاز دارد؛ پس باید به طور مرتب آبیاری شود تا بستر آن دائماً مرطوب باشد. با این حال، غرقاب شدن خاک برای این گونه قابل تحمل نیست.

قاشقی های خود را به طور منظم در طول فصل رشد (بهار تا پاییز) با مقدار کمی کود مایع، مانند کود مناسب گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید. گیاهان شما با داشتن برگ های سبز سالم و شاداب در هر محیطی خودنمایی می کنند. مقداری کود مایع را مستقیماً در آب مخلوط کنید و گیاهان خود را طبق معمول آبیاری کنید تا مواد مغذی به سرعت در دسترس گیاهان قرار بگیرند.

جمع بندی

گل قاشقی بسیار متنوع است و می تواند در هر نوع آپارتمانی به راحتی زندگی کند تا شما از حضور آن در خانه خود لذت ببرید و به واسطه زیبایی برگ های بزرگ و آبدار آن احساس خوبی را در طول روز داشته باشید. از گیاه قاشقی خود مراقبت کنید تا همیشه برای شما شاداب بماند و به خانه شما زیبایی بیفزاید. امیدواریم که این مقاله در رابطه با انواع گل قاشقی به شما کمک کرده باشد و توانسته باشید مقدار کمی از تنوع بسیار حیرت انگیز این گیاه را به خوبی بشناسید.

1 دیدگاه در “معرفی انواع گل قاشقی و شرایط نگهداری از آن ها

  1. منصوری گفت:

    چقدرتابلو اینو نوشتی .از یکی پرسیدم میگه مشخصه داده هوش مصنوعی نوشته.خیلی مشنگ و اسکول هستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *