مقالات

علت خشک شدن گیاه برگ بیدی چیست؟

برگ بیدی یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدار ترین گیاهان است. همچنین یک گیاه استوایی با رشد سریع است که برگ هایی به رنگ بنفش و نقره ای دارد. زرد و قهوه ای شدن برگ های گیاه برگ بیدی مشکلات رایجی هستند. به نظر شما علت خشک شدن گیاه برگ بیدی چیست؟ به طور کلی، زرد شدن گیاه برگ بیدی به دلیل آبیاری بیش از حد، آبیاری کم، کمبود مواد مغذی، نور کم، دمای شدید، رطوبت کم و هجوم آفات است. اطلاعات این مقاله به شما کمک می کند تا علت دقیق این مشکل و نکاتی برای رفع آن را شناسایی کنید. با ما همراه باشید.

علت خشک شدن گیاه برگ بیدی چه می تواند باشد؟

علت خشک شدن گیاه برگ بیدی

از مهم ترین دلایل خشک شدن گیاه برگ بیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبیاری کم

گیاه برگ بیدی در خاک گلدان کمی مرطوب رشد می کند. رطوبت باعث می شود گیاه برای سال ها سالم و زنده بماند. خاک خشک گلدان احتمالاً به گیاه آسیب می رساند. در نتیجه کم آبی، رشد گیاه کم می شود و برگ های پایینی به رنگ زرد و قهوه ای در می آیند. سعی کنید خاک گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید تا این مشکل پیش نیاید. گیاه برگ بیدی در طول بهار و تابستان آب بیشتری مصرف می کند.

  • آبیاری زیاد

گیاه برگ بیدی خاک گلدان مرطوب را ترجیح می دهد. این گیاه در مورد رطوبت خاک بسیار حساس است. خاک خیلی خیس یک علت خشک شدن گیاه برگ بیدی و رشد برگ های زرد و قهوه ای است. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه می شود. همیشه انگشت اشاره خود را در خاک گلدان فرو کنید تا بدانید میزان رطوبت آن چقدر است. اگر 5 تا 8 سانتی متر از سطح خاک خشک است، گیاه را آبیاری کنید. برای از بین بردن آب اضافی، از سوراخ های زهکشی در پایین گلدان استفاده کنید. همینطور می توانید برای تبخیر رطوبت اضافی خاک، گیاه را به محلی که نور غیرمستقیم خورشید را دریافت می کند منتقل کنید.

  • نور نامناسب

نور کم باعث محو شدن خطوط زیبای روی شاخ و برگ های گیاه می شود. نور مستقیم خورشید برگ ها را می سوزاند و در طولانی مدت باعث قهوه ای شدن برگ ها می شود. بهتر است گیاه را نزدیک پنجره قرار دهید تا نور غیر مستقیم خورشید را دریافت کند. در این صورت، رشدش بیشتر می شود و خطوط زیبا دوباره خودشان را نشان می دهند. قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید در اوایل صبح یا اواخر عصر (در حدود 3-2 ساعت) برای گیاه مفید خواهد بود.

علت خشک شدن گیاه برگ بیدی

  • رطوبت کم

گیاه برگ بیدی محیط گرم و مرطوب را دوست دارد. این گیاه در محدوده رطوبت 65-45 درصد عملکرد خوبی دارد؛ بنابراین علت دیگر خشک شدن گیاه برگ بیدی کمبود رطوبت است.

مه پاش کردن برگ ها به جلوگیری از مرگ گیاه کمک می کند. همچنین می توانید این گیاه را در حمام قرار دهید تا از رطوبت بالا لذت ببرد.

یکی دیگر از گزینه های عالی استفاده از مرطوب کننده های برقی برای افزایش رطوبت است. سطح رطوبت بالا با تهویه مناسب به مبارزه با برگ های زرد کمک می کند.

  • کمبود مواد مغذی

برگ بیدی یک گیاه گرمسیری است که برای رشد به حداقل مواد مغذی نیاز دارد. کود های حاوی نیتروژن، آهن و منیزیم مواد مغذی لازم را برای گیاه تأمین می کنند.

کمبود مواد مغذی باعث تغییر رنگ برگ ها می شود. اگر برگ های گیاه شروع به زرد شدن کردند، مواد مغذی خاک را بررسی کنید.

همچنین می توانید از کود متعادل یا کود آلی برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. این کود به افزایش حاصلخیزی خاک گلدان و تغذیه گیاه آپارتمانی شما کمک می کند.

  • آلودگی به آفت

گیاهان برگ بیدی کمتر در برابر هجوم حشرات آسیب پذیر هستند؛ اما این بدان معنا نیست که در برابر آفات شکست ناپذیر هستند. فلس ها و شپشک ها به برگ ها سم تزریق می کنند. این سم باعث بروز عفونتی می شود که زرد شدن و پژمرده شدن برگ ها را به دنبال دارد. برای اطمینان از وجود آفت، سطح زیرین برگ ها را بررسی کنید.

روی برگ های آلوده الکل بمالید یا از اسپری چریش برای از بین بردن آفات استفاده کنید. برگ بیدی را در مکانی با نور غیر مستقیم خورشید، تمیز و سالم نگه دارید.

  • دمای بالا

گیاه برگ بیدی در محدوده دمایی 80-60 درجه فارنهایت رشد می کند. دما های بالا تر باعث می شوند برگ های گیاه زرد و قهوه ای شوند. همیشه گیاه را از دریچه های هوا، بخاری ها و طاقچه ها دور نگه دارید. این کار به مبارزه با زرد شدن برگ ها کمک می کند.

احیای گیاه برگ بیدی

احیای گیاه برگ بیدی

با پر کردن گلدان ها از خاک گلدان شروع کنید. پس از پر شدن، می توانید از بیلچه باغبانی یا انگشتان خود برای حفاری حدود 5 سانتی متر در خاک استفاده کنید و گیاه را بکارید. بعد از کاشت گیاه در خاک، تنها کاری که واقعا باید انجام دهید این است که مطمئن شوید گیاه آب، نور خورشید و مواد مغذی کافی برای زنده ماندن را دریافت می کند.

سوالات مرتبط

سوالات مرتبط

  • آیا زرد شدن برگ های گیاه برگ بیدی طبیعی است؟

خیر. زرد شدن یا قهوه ای شدن برگ های گیاه برگ بیدی نشان دهنده وجود مشکلات اساسی است؛ اما روند پیری نیز می تواند باعث شود که برگ های گیاه زرد به نظر برسند.

  • آیا باید برگ های زرد گیاه برگ بیدی را جدا کرد؟

بله. کوتاه کردن برگ های زرد روی گیاه برگ بیدی به حفظ انرژی کمک می کند و بعداً برگ های جدیدی جایگزین آن ها می شوند.

  • آیا گیاه برگ بیدی برای انسان و حیوانات خانگی سمی است؟

بله. اگر این گیاه خورده شود برای انسان و حیوانات خانگی سمی است. بلافاصله پس از مصرف باعث تحریک دهان و معده می شود.

 

جمع بندی

برگ بیدی گیاهی زیبا با برگ های بنفش و نقره ای است. برگ بیدی یکی از گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است که به مراقبت کمی نیاز دارد. رشد سریع و رنگ زیبای شاخ و برگ آن می توانند در دکوراسیون فضای زندگی شما تغییراتی جادویی ایجاد کنند. زرد شدن برگ های گیاه برگ بیدی می تواند هشدار دهنده باشد. امیدوارم اطلاعات این مقاله به شناسایی علل و راه حل ها کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *