اخبار, سلام, مقالات

معرفی گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

امروزه شاهد ساختمان سازی های بسیاری در شهر ها هستیم؛ به همین دلیل است که اکسیژن کره زمین محدود شده است و هوا روز به روز آلوده تر می شود. اگر فرد دغدغه مندی هستید و به کیفیت تنفس خود اهمیت می دهید، پیشنهاد ما استفاده از گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز برای منزلتان است؛ زیرا علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارند، اکسیژن بیشتری را نیز برای تنفس شما و خانواده عزیزتان فراهم خواهند کرد. در ادامه مطلب این گیاهان را به طور دقیق تر بررسی خواهیم کرد. 

گیاهان آپارتمانی چه تأثیری در بهبود هوای خانه دارند؟

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

طیف گسترده ای از گیاهان وجود دارد که هر یک نقش مؤثری را برای محیط زیست ایفا می کنند. اگر شما می خواهید که کیفیت اکسیژن مصرفی خود را افزایش دهید، لازم است گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز را در میان باقی گیاهان انتخاب کنید و از فواید آن ها بهره ببرید. در ادامه چند فایده و تأثیر آن ها را بررسی خواهیم کرد.

1) متعادل سازی هوای منزل: در فضا های بسته، گاهی اوقات میزان اکسیژن و کربن دی اکسید نامتعادل می شود و مقدار کربن دی اکسید افزایش می یابد. در این شرایط، گیاهان به کمک انسان شتافته و تعادل میان آن ها را برقرار خواهند کرد.

2) تولید اکسیژن بیشتر: جالب است بدانید که برخی از فروشندگان ادعا دارند که گیاهان آن ها اکسیژن با کیفیت تری را برای انسان ها تولید می کنند؛ اما لازم به ذکر است که اکسیژن با کیفیت تر نداریم و این عنصر در تمام دنیا به یک شکل است. تنها با داشتن گیاهان بیشتر، اکسیژن بیشتری نیز دریافت خواهید کرد تا هوای با کیفیت تری در منزل خود داشته باشید.

3) حذف سموم هوا: بسیاری از گیاهان تصفیه کننده هوا می باشند و با حذف کردن سموم مزاحم، شروع به تصفیه هوای منزل خواهند کرد تا فضای سالم تری را برای شما به وجود بیاورند.

4) تنفس ساده تر: طبق تحقیقات شکل گرفته، هر انسانی به 550 لیتر اکسیژن در یک روز احتیاج دارد. اگر میزان اکسیژن در منزل افزایش یابد، تنفس شما عزیزان نیز آسان تر خواهد شد.

معرفی 10 گیاه آپارتمانی اکسیژن ساز

همان طور که گفتیم، تمام گیاهان نمی توانند اکسیژن ساز باشند، به همین دلیل در ادامه قصد داریم، تعدادی گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز را برایتان بررسی و معرفی کنیم.

1) پتوس

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

این نمونه به عنوان اولین گیاه اکسیژن ساز معرفی می شود؛ زیرا خیلی سریع و با شدت بالا به تولید اکسیژن و کاهش کربن دی اکسید می پردازد. طبق تحقیقات شکل گرفته، گیاه پتوس می تواند سطح کربن دی اکسید را به میزان 6.5 درصد کاهش دهد که به سادگی مقدار آن را از 454PPM  به 425PPM  کاهش می دهد.

2) زنبق صلح

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

گیاه زنبق صلح می تواند حدود ۲۵ درصد سطح اکسیژن یک اتاق با تهویه مناسب را افزایش دهد. همچنین توانایی آن در تصفیه هوا را نیز نباید دست کم گرفت.

3) نخل آرکا

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن می تواند سموم و آلاینده های مضر مانند زایلن، تولوئن و فرمالدئید را نیز از هوای اطراف شما فیلتر کند و آن را به خوبی تصفیه کند.

4) سانسوریا

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

این نمونه اغلب با نام گیاه زبان مادر شوهر نیز در میان مردم، مشهور است. طبق آخرین تحقیقی که توسط دانشگاه نارسوان، فیتسانولوک، تایلند انجام شده است، گیاه سانسوریا جزء نمونه های اکسیژن ساز است که در هنگام شب قادر به کاهش کربن دی اکسید و فیلتر کردن آلاینده هایی مانند بنزین، فرمالدئید، زایلن و تولوئن است.

5) انجیر برگ ریزان

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

گیاه انجیر برگ ریزان جزء نمونه های اکسیژن ساز است. این ادعا طبق تحقیقاتی که در دانشگاه ملی پوکیونگ، بوسان، کره شکل گرفته است، حتی قادر به حذف VOC های مضر مانند فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن نیز خواهد بود.

6) ارکیده

گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

در این لیست، ارکیده شناخته شده ترین گیاه در میان مردم است. با توجه به تحقیقاتی که در دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی شکل گرفته است، گل ارکیده یکی از مؤثر ترین گیاهان در تولید اکسیژن و حذف کربن دی اکسید است. همچنین با توجه به گل های زیبای این گیاه، از آن می توانید برای زیبا تر شدن فضا نیز کمک بگیرید.

7) گیاه عنکبوت

گیاه عنکبوت

گیاه عنکبوت جزء برترین تولید کنندگان اکسیژن است؛ اما با توجه به مزایای دیگری که ارائه می کند، مانند کاهش اضطراب تا ۳۷ درصد و کاهش افسردگی تا ۵۸ درصد، در میان مردم دنیا مشهور و کاربردی است.

8) کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس

در ادامه معرفی گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز، لازم است به این نمونه نیز اشاره کنیم؛ زیرا طبق تحقیقات شکل گرفته در دانشگاه کانکتیکات، این گیاه قادر به تولید اکسیژن در طول شب است. همچنین از اکسیژن و گلوکز در طول فتوسنتز خود استفاده می کند؛ به همین دلیل است که در این لیست و در کنار گیاهان اکسیژن ساز دیگر جای گرفته است. علاوه بر موارد بالا، نمونه گلدار این گیاه بسیار خیره کننده است و فضا خانه شما را دلپذیر تر خواهد کرد.

9) گیاه دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا

این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن و کاهش سطح کربن دی اکسید، قادر به حذف VOC ها مانند استون، بنزن، فرمالدئید و تولوئن است تا هوای با کیفیت تری را برای منزل شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

10) گل داودی

گل داودی

این گیاه اغلب به تولید اکسیژن در میان مردم دنیا شناخته شده نیست بلکه به دلیل زیبایی در دکوراسیون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، اما طبق تحقیقات شکل گرفته، گل داودی نقش مؤثری در تولید اکسیژن و فیلتر کردن آلاینده های مضر و آسیب زا ایفا می کند. به همین دلیل است که جایگاه دهم را در این لیست به خود اختصاص داده ایم.

نتیجه گیری

در نهایت لازم به ذکر است که استفاده از گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز، علاوه بر زیبایی که به منزل شما می بخشند، موجب تولید اکسیژن بیشتر، کاهش کربن دی اکسید و در نهایت دفع آلاینده یا سموم مضر نیز خواهند شد تا با این کار، کیفیت هوای موجود در منزل شما را به طور چشم گیری افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *