گیاهان دارویی, مقالات

16 گیاه قوی برای کاهش وزن شما

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن و یا تناسب اندام هستید، ما به شما گیاهان دارویی را پیشنهاد می‌کنیم. گیاهان کاربردهای زیادی برای ما دارند مانند گیاهان مناسب تقویت موی سر، گیاهان دارویی برای تقویت حافظه و … اما گیاهانی نیز هستند که موجب لاغری می‌شوند. با مصرف این گیاهان علاوه بر کاهش وزن، دچار عوارض جانبی داروهای شیمیایی نخواهید شد و به راحتی به وزن ایده آل‌تان می‌رسید. اما گیاهان لاغر کننده قوی کدامند؟ آیا گیاهان دارویی برای لاغری عوارضی برای ما دارند ؟ برای پاسخ به این سوالات و کاهش وزن از طریق مصرف گیاهان چربی سوز قوی و دارویی، در این مقاله با ما همراه شوید تا آنها را بیشتر بشناسید.

گیاهان-لاغری

گیاهان لاغری

[/vc_column_text][vc_column_text text_larger=”no”]

گیاهان دارویی و 3 روش برای لاغری

شاید برای شما سوال باشد که گیاهان چگونه می‌توانند به لاغر کردن ما کمک کنند ! این نتایج کاملا علمی و اثبات شده است که گیاهان با استفاده از روش های های زیر به کاهش وزن ما کمک می‌کنند :

  1.  از طریق دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برای جذب 
  2. بالا بردن فعالیت غده ی تیرویید و سوزاندن چربی ها
  3. با وارد کردن مواد حل کننده و غیر قابل نفوذ چربیها در بدن

 

ادویه های لاغری

ادویه های لاغری

16 نمونه از گیاهان لاغر کننده قوی

این گیاهان دارویی به عنوان ادویه ، انواع چای گیاهان تازه، دمنوش ها و … استفاده می‌شوند. تمامی این گیاهان و گلهای خوراکی قابل دسترس هستند و به راحتی در بازارهای مختلف یافت می‌شوند. در زیر به معرفی تعدادی از آن ها میپردازیم :

1. هل

هل از جمله گیاهان لاغری است و در طب سنتی هند از آن به عنوان یک چربی سوز طبیعی استفاده می‌شود. برای بهره گیری از خواص بی نظیر هل  می‌توانید یک قاشق چای خوری دانه های ریز آن را در یک فنجان آب جوش و در حرارت ملایم دم کنید و بعد از غذا یک فنجان از آن را نوش جان کنید. یا تعدادی از دانه های خوش عطر هل را داخل قوری چایتان بیندازید و یا یک عدد را به فنجان قهوه تان اضافه کنید.

2. زردچوبه

این ادویه پر خاصیت و ضد سرطان، برای لاغری بسیار مفید است. این ادویه به هضم چربی ها کمک بسیاری می‌کند و توصیه می‌شود که آن را به همه ی غذاهای خود و حتی به سس سالاد اضافه کنید.

3. فلفل سیاه

فلفل سرشار از ویتامین C است و از طریق فعالیت های گرمازایی به بدن کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزاند و از این راه به لاغری کمک می‌کند.خوردن فلفل در کنار غذا علاوه بر طعم لذت بخش، خواص زیادی برای بدن دارد.

4. فلفل هندی

ترکیب موجود در این ادویه که موجب تندی آن می‌شود، دی هیدروکاپسیات است که توانایی بدن برای سوزاندن چربی‌ها را افزایش می‌دهد. با روزی 3 بار مصرف این ادویه می‌توانید اثرات لاغر کنندگی آن را به خوبی مشاهده کنید.

مصرف مواد غذایی تند می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و کمک کند تا مقدار بیشتری چربی در مدت زمان کوتاهی بسوزد. مصرف غذاهای بسیار تند متابولیسم بدن را تا 30 دقیقه بعد صرف غذا به اندازه 20 درصد افزایش می‌دهد!

گیاهان-دارویی-برای-لاغری3

گیاهان لاغر کننده قوی

5. دارچین

برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری دیابت و کنترل سطح قند و انسولین خون می‌توانید از این ادویه استفاده کنید. دارچین همچنین برای کنترل اشتها هم مناسب است. می‌توانید چوب دارچین را در چای بیندازید و از طعم عالی آن با چای لذت ببرید.

6. سیاه دانه

از گیاهان لاغر کننده شکم و از بهترین ادویه ها برای کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه است.

7. زنجبیل

می‌توان از آن به صورت تازه و یا پودری استفاده کرد و مصرف آن موجب کاهش اشتها می‌شود. اگر هنگام نوشیدن چای روزانه تنها اندکی از پودر زنجبیل را در چای خود حل کنید، شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن بر کاهش وزن خود خواهید بود.

8. چای سبز

چای سبز حاوی ترکیباتی است که سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و از این طریق موجب سوختن چربی ها می‌شوند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، افرادی که هر روز چای سبز مصرف می‌کنند کاهش وزن بهتری به نسبت افرادی که از آن استفاده نمی‌کنند، دارند.

گیاهان-دارویی-برای-لاغری3

گیاهان لاغر کننده قوی

9. سیر

سیر یک تقویت کننده ی قوی برای سیستم ایمنی بدن است و اضافه کردن سیر تازه یا پودر سیر به غذاها کمک می‌کند تا متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به گونه موثرتری صورت گیرند. مطالعات بر روی حیوانات نیز نشان می‌دهد که سیر از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. برای از بین بردن بوی سبر تنها خوردن مقداری جعفری و یا چای خشک کفایت می‌کند.

10. نعناع

مطابق تحقیقات علمی حتی بوییدن نعناع باعث کاهش اشتها می‌شود و افرادی که این کار را انجام می‌دهند مصرف کالری کمتری نسبت به سایرین دارند. پس حتما از نعنا در سبزی خوردن خود استفاده کنید چرا که این سبزی علاوه بر کاهش وزن در لیست گیاهان مناسب سردرد نیز قرار می‌گیرد.

11. جعفری

جعفری، گلوکز موجود در خون را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه اشتها را کنترل کرده و فرآیند چربی سوزی را تسهیل می‌نماید.

12. گشنیز

گشنیز عملکردهای متابولیک را سرعت می‌بخشد و موجب کاهش وزن می‌شود. بهترین استفاده از گشنیز در غذا و یا در سبزی خوردن است.

گیاهان-لاغر-کننده-شکم4

گیاهان لاغر کننده قوی

13. کرفس

کرفس از جمله گیاهان چربی سوز وکم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بسیار برای کاهش وزن مناسب است. بعد از یک ورزش سنگین خوردن کرفس اثر آن را چند برابر می‌کند.

14. کلم بروکلی

کلم بروکلی ضد سرطان است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می‌شود و با چربی ها مقابله می‌کند.

15. کدو 

کدو با اینکه بسیار کم کالری است اما حاوی مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و  در رژیم لاغری بسیار موثر است.

16. کاهو

این گیاه حاوی مواد آنتی اکسیدان بوده و بسیار کم کالری است. جویدن آن بیشتر از خوردن آن کالری مصرف می‌کند و به کاهش اشتها کمک شایانی می‌کند.

بعد از آشنایی با این گیاهان دارویی برای لاغری، احتمالا متوجه شده‌‌اید که هر چند وقت یکبار در وعده های روزانه بسیاری از آنها را مصرف می‌کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید لاغر شوید، این گیاهان را به صورت منظم در برنامه‌ی غدایی خود بگنجانید و از آنها چه به صورت تازه و چه به صورت پودر و خشک شده در غذا، سالاد، سس ها، نوشیدنی ها و .. استفاده کنید. اما مصرف این ها به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و ورزش منظم و عوامل دیگر هم در این امر دخیل هستند. 

همچنین یکی از عوامل مهم در کاهش وزن نداشتن استرس است که باز هم گیاهی هستند که برای کاهش استرس نقش بسزایی دارند و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله ی گیاهان دارویی برای کاهش استرس را مطالعه کرده و آنهارا بشناسید و در منزل خود استفاده کنید.

گیاهان لاغر کننده قوی

 

3 دیدگاه در “16 گیاه قوی برای کاهش وزن شما

  1. Banoo Qamar گفت:

    گیاهی برای ما معرفی کنید که تجربه شده است و مدت زمان کمی تاثیر زیاد داشته باشد
    ممنون

    1. اسماعیل گفت:

      ساقه کرفس بدون روغن و به صورت آب پز و آب کرفس بهترین رژیم غذایی

  2. روژان گفت:

    عالییییییی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *