سلام, مقالات

معرفی محبوب ترین گیاهان کم نور آپارتمانی

همه عاشق گیاهان آپارتمانی هستند. آن ها می توانند فضا را زیباتر، روشن تر و سبزتر کنند. گیاهان آپارتمانی می توانند هوای خانه را تصفیه کنند؛ احساس شادی، الهام و رفاه را تقویت کنند و ما را دوباره با طبیعت پیوند دهند. با این حال، با این وجود که همه عاشق گیاهان آپارتمانی هستند؛ اما برخی شرایط مناسبی در خانه خود ندارند تا نیازهای هوا، نور و آب گیاهان محبوبشان را تامین کنند. گیاهان کم نور آپارتمانی که به نور کمی هم نیاز دارند؛ می توانند گزینه ای ایده آل برای این دسته از افراد باشند اما این که بهترین گیاهان کم نور آپارتمانی کدامند؛ موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

محبوب ترین گیاهان کم نور آپارتمانی و نگهداری از آن ها

گیاهان کم نور آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان کم نور آپارتمانی شامل موارد زیر می شوند:

  1. پوتوس یا پیچک شیطان

مراقبت از این گیاه کم نور آپارتمانی بسیار ساده است؛ زیرا فقط با کمی توجه رشد می کند و می تواند به راحتی تکثیر شود.

پوتوس در هر نوع خاکی رشد می کند و در سایه و نیمه سایه رشدش عالی است. اگر در داخل خانه، آن را جایی قرار دهید که کمی نور خورشید فیلتر شده یا نور مصنوعی روشن داشته باشد؛ بهترین رشد را خواهد داشت. این گیاه به خشکی مقاوم است؛ بنابراین زمانی که حدود 5 سانت از بالای گیاه خشک شده بود آن را آبیاری کنید. تقریبا یکبار در هفته و در زمستان هر دو هفته یکبار.

  1. نخل راپیس یا لیدی پالم

نخل راپیس یکی دیگر از گیاهان کم نور آپارتمانی است که تنها یکبار در هفته به آبیاری نیاز دارد. این نخل واقعا کند رشد می کند؛ بنابراین ارزش خرید یک نمونه پیشرفته را دارد.

این گونه از گیاهان کم نور تقریبا در هر خاکی با زهکشی خوب رشد می کنند و به سرما مقاوم هستند. وقتی سطح بالایی خاک خشک شد؛ آن را آبیاری کنید. این گیاه داخلی ترجیح می دهد دور از آفتاب کامل قرار گیرد؛ اما در موقعیتی که نور می گیرد به خوبی رشد می کند.

  1. برگ عبایی

این گیاه تقریبا غیر قابل خراب شدن است. برگ عبایی می تواند در تابستان های گرم و خشک رشد کند و سرما نیز رشد آن را متوقف نمی کند. زمانی که خاک خشک شد آن را آبیاری کنید و اگر زیاد در معرض آفتاب قرار نگرفت نگران نباشید.

گیاهان کم نور آپارتمانی

  1. زاموفیلیا

هر دو هفته یکبار به این گیاه مقدار کمی آب بدهید.

این گیاه داخلی، نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد و میزان آبی که نیاز دارد به میزان نوری که دریافت می کند بستگی دارد. آفتاب زیاد یعنی آب زیاد، آفتاب کمتر یعنی آب کمتر. با این حال، زاموفیلیا فضای داخلی کم نور را ترجیح می دهد.

  1. فیکوس الاستیکا

گیاه فیکوس الاستیکا دارای شاخ و برگ های تیره زیبا است. این گیاه به نور مستقیم خورشید نیازی ندارد. خاک را مرطوب نگه دارید اما هرگز اجازه ندهید خیس شود یا خشک بماند. بسته به فصل یک بار در هفته تا هر دو هفته یک بار آن را آبیاری کنید.

  1. اسپاتی فیلوم یا گل لی لی

اسپاتی فیلوم برای افرادی که نمی خواهند همیشه آبیاری را کنترل کنند عالی است. در صورت نیاز به آبیاری برگ ها می ریزند. بسته به فضا، می توانید هر دو هفته یک بار آن را آبیاری کنید.

این گیاه کم نور آپارتمانی را زمانی آبیاری کنید که سطح بالایی خاک خشک شده باشد. اگر برگ ها در حال افتادن بود؛ آن را خوب آبیاری کنید و قبل از آبیاری مجدد صبر کنید تا خاک خشک شود. در حالی که این گیاه می تواند اتاق روشن را تحمل کند؛ اما از نور مستقیم خورشید لذت نمی برد و در سایه رشد می کند. تابستان ها به آن یک مه معمولی بدهید. این گیاه سرما را دوست ندارد.

  1. سانسوریای مهتابی

یکی دیگر از گیاهان کم نور آپارتمانی گیاه سانسوریا مهتابی است که هر سه تا چهار هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد. این گیاه در هر موقعیتی دور از نور مستقیم خورشید رشد می کند و دوست ندارد بیش از حد آبیاری شود.

  1. فیلودندرون

برای فهمیدن زمان آبیاری این گیاه، انگشتتان را داخل خاک فرو کنید و اگر احساس کردید خاک خشک است؛ مقداری آب به گیاه بدهید. این گیاه ترجیح می دهد مرطوب نگه داشته شود؛ اما مطمئن شوید که آن را بیش از حد آبیاری نکنید.

فیلودندرون ترجیح می دهد از نور مستقیم خورشید دوری کند اما اتاق روشن را دوست دارد. در تمام طول سال رشد می کند و فقط زمانی نیاز به آبیاری دارد که خاک خشک شود. همیشه گلدانی به اندازه دو برابر گیاه انتخاب کنید. در تابستان های خشک و گرم به طور منظم مه پاشی کنید.

  1. کاکتوس ریپسالیس

کاکتوس ریپسالیس یکی از جالب ترین گیاهان آویزان بسیار مقاوم است. هفته ای یکبار آبیاری آن کافی است و در محیط های دور از نور مستقیم خورشید به خوبی رشد می کند. این گیاه کم نور، خاکی با زهکشی خوب و کمی رطوبت را ترجیح می دهد؛ پس هر چند وقت یکبار به آن مه بدهید. آن را در تابستان آبیاری کنید؛ اما در زمستان زمان بین هر آبیاری را افزایش دهید. ریپسالیس را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید؛ زیرا از نور متوسط لذت می برد.

کاکتوس ریپسالیس

  1. سرخس آدیانتوم

این گیاه زیبایی و روشنایی فوق العاده ای را به هر فضایی وارد می کند. از نظر ظاهری بسیار ظریف است و باید با آن با احتیاط رفتار کرد. آن را در یک موقعیت گرم نگه دارید.

این گیاه به نور فیلتر شده اهمیتی نمی دهد اما از نور خورشید و دمای بالا بیزار است. سرخس آدیانتوم را به طور منظم آبیاری کنید تا خاک آن همیشه مرطوب بماند؛ اما هرگز اجازه ندهید خیس شود. اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی زهکشی شده و غنی از مواد آلی است.

نکته پایانی

گیاهان کم نور آپارتمانی احتمالا در یک اتاق رو به شرق یا غرب که یک یا دو پنجره دارد خوب عمل می کنند؛ حتی اگر آفتاب مستقیم را دریافت نکنند؛ اما اتاقی بدون پنجره یا یک پنجره رو به شمال، حتی برای گیاهان مقاوم در برابر سایه نیز دشوار خواهد بود. در این شرایط، می‌ توانید با قرار دادن گیاهانتان چند ساعت در روز کنار چراغ‌ های مصنوعی، به آن ها کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *