مقالات

معرفی انواع کاکتوس برگ دار

گیاهان همیشه به انسان انرژی می دهند و وجود آن ها در خانه حس آرامش می دهد. یکی از گیاهانی که امروزه محبوب شده است و به عنوان یک گیاه آپارتمانی زیبا، پرورش داده می شود، گیاه کاکتوس است. ما در این مقاله در مورد انواع کاکتوس برگ دار و مدل های آپارتمانی داخل خانه و مناسب باغچه توضیح داده ایم.

مدل های آپارتمانی (داخل خانه)

در این بخش به معرفی تعدادی از کاکتوس های آپارتمانی و انواع مختلف آن می پردازیم.

  • Bunny Ears Cactus

این کاکتوس ها بومی مکزیک هستند. کاکتوس گوش خرگوش به دلیل ظاهر خاص خود با نام گوش خرگوش نام گذاری شده است. این کاکتوس ها دو پد به شکل گوش خرگوش دارند. این کاکتوس ها گلوکید یا خار های قهوه ای دارند و باید بسیار با احتیاط با آن ها رفتار شود. این کاکتوس ها حدودا دو تا سه فوت رشد می کنند و به همین دلیل به عنوان گزینه ای ایده آل برای نگهداری در خانه شناخته می شوند. این کاکتوس ها در فصل تابستان در صورتی که به اندازه کافی به آن ها نور برسد، گل های سفید و میوه های ارغوانی رنگ می دهند.

  • Chin Cactus

انواع کاکتوس برگ دار

در بین انواع کاکتوس برگ دار، این مدل بومی آمریکای جنوبی است. اگر بخواهیم به اسم آن دقت کنیم باید بگوییم که اسم آن از زبان یونانی گرفته شده است و به معنای کالیس برهنه است. علت این نام گذاری این است که روی این گیاه خار کمتری رشد می کند. این گیاه در دو مدل وجود دارد. برخی از آن ها نیاز شدیدی به آفتاب دارند و برخی دیگر باید در سایه نگهداری شوند.

  • Saguaro cactus

این مدل کاکتوس توانایی اینکه تا 40 فوت رشد کند را هم دارد؛ اما به دلیل رشد بسیار کند آن می توان تا سال های طولانی از آن در خانه نگهداری کرد. در بین انواع کاکتوس برگ دار این مدل، بدنه ای به شکل بشکه دارد که باعث شده کاکتوس تا حد زیادی ظاهری شبیه به مدل های کلاسیک داشته باشد. این گیاه بومی صحرای سونوران است و به همین دلیل به نور زیادی نیاز دارد تا رشد کند. اگر می خواهید از آن در داخل خانه نگهداری کنید آن را حتما در مکانی که نور خورشید، مستقیم به آن می تابد قرار دهید چرا که برای رشد گیاه نیاز به نور خورشید است.

  • Old lady cactus

در بین انواع کاکتوس برگ دار، این مدل در دسته کاکتوس های پینکوشی قرار می گیرد که خود این کاکتوس ها در دسته مامیلاریا قرار می گیرند. این مدل بیش از 250 گونه دارد. این کاکتوس کرک و خار زیادی دارد و به دلیل گل های صورتی و بنفش ریزش که در بهار شکوفا می شوند، شناخته می شود. این کاکتوس باید در یک گلدان شنی کاشته و بهترین زمان آبیاری آن یک هفته در میان است.

  • Star cactus

انواع کاکتوس برگ دار

این مدل کاکتوس را با نام کاکتوس خارپشت دریایی و کاکتوس دلار شنی نیز می شناسند. در بین انواع کاکتوس برگ دار، این مدل کاکتوس به هشت قسمت تقسیم شده است و بیشتر به دلیل همین ویژگی اش شناخته می شود. این کاکتوس پوشیده از خار های سفید و نقاط سفید ریز است. این کاکتوس در بهار یک گل زرد زیبا می دهد. اندازه این کاکتوس را می توان چیزی بین دو تا شش اینچ دانست؛ به همین دلیل است که آن را می توان به عنوان یک گیاه خانگی پیشنهاد کرد.

کاکتوس های مخصوص باغچه

در این بخش قصد داریم انواع مختلفی از کاکتوس هایی که مخصوص باغچه می باشند را معرفی کنیم.

  • Barrel cactus

انواع کاکتوس برگ دار

کاکتوس های بشکه ای به شکل بشکه یا دایره هستند و علت نام گذاری آن ها هم همین است. دنده های این کاکتوس در کناره های آن قرار دارند و خار های آن  رشد سریعی می کنند. در بین انواع کاکتوس برگ دار، این دسته، مدل های دیگری هم دارد که محبوب ترین آن ها شامل مدل های بشکه طلایی، بشکه کالیفرنیا، قلاب ماهی، بشکه آبی و بشکه کلویلر می شود. گل های این کاکتوس در ماه اردیبهشت شکوفا می شوند. گل های آن می توانند قرمز یا زرد باشند.

  • Thanksgiving cactus

انواع کاکتوس برگ دار

کاکتوس شکرگزاری که با نام کاکتوس خرچنگ نیز شناخته می شود، در زمان تعطیلات کریسمس و ماه های زمستان شکوفه می دهد. این گیاه برای رشد خود و گل های خود نیاز به فضای باز و هوای سرد دارد؛ البته سرما نباید در حد سرمای یخ بندان باشد.

  • Queen of the night cactus

در بین انواع کاکتوس برگ دار، این مدل علاوه بر نام کاکتوس ملکه شب، با نام کاکتوس هلندی نیز شناخته می شود. این نوع کاکتوس نوعی گیاه اپی فیلوم است که روی درختان رشد می کند و خاستگاه آن نیز کشور برزیل است. این کاکتوس شکوفه های سفید بزرگی دارد. این گیاه به این دلیل که در شب رشد بیشتری می کند و گل هایش در آن زمان شکوفه می دهند، به گیاه ملکه شب مشهور شده است. اگر از خاک کمی اسیدی تر استفاده کنید، رشد این کاکتوس افزایش خواهد یافت.

  • Prickly pear cactus

Prickly pear cactus

در بین انواع کاکتوس برگ دار، کاکتوس گلابی خاردار نیز به عنوان یکی از مدل های محبوب شناخته می شود. این گیاه در مناطق خشک بهتر رشد می کند. برخی از مدل های محبوب آن عبارت هستند از: کاکتوس گلابی خاردار بیورتیل و خاردار انجیر هندی. این مدل کاکتوس در حیاط خلوت شما به خوبی رشد خواهد کرد؛ اما باید بدانید که این مدل ریزش خار دارد و باید همیشه آن را تمیز کنید. این کاکتوس گل های زرد و قرمز و بنفش دارد.

  • Cholla cactus

کاکتوس کولا به عنوان کاکتوس بومی جنوب غربی آمریکا شناخته می شود. این مدل کاکتوس ساقه ای گرد دارد که دور آن را خار های بسیار تیزی احاطه کرده اند. خود این مدل بیش از 20 گونه دیگر دارد که آن ها نیز اندازه ای تقریبا همین حدودی دارند. این کاکتوس شکوفه های سبز و نارنجی تولید می کند. این کاکتوس آب زیادی نمی خواهد؛ اما باید نور خورشید به اندازه کافی به آن برسد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد انواع کاکتوس برگ دار صحبت کردیم. برخی از محبوب ترین مدل هایی که می توانید آن ها را در خانه و باغچه خود پرورش دهید را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *