اخبار

آشنایی با انواع گل های کاغذی

انواع گل های کاغذی

گل های کاغذی یکی از گیاهان گرمسیری بومی آمریکای جنوبی هستند. این گل در ایران بسیار پرطرفدار است و انواع مختلف آن برای تزئین باغچه و آپارتمان مورد استفاده قرار می­ گیرد. این گل‌ ها را می ‌توان در باغچه ها و یا در گلدان‌ های مختلف نگهداری کرد. برخی از نمونه های گل کاغذی به صورت خاردار است و نمونه‌ های بدون خار آن‌ نیز در بازار وجود دارد. گل‌ های کاغذی در مدت یک سال می توانند شکوفه‌ های رنگارنگ بسیار زیبایی را تولید کنند.
از آن جایی که این گل‌ ها در مناطق گرمسیر رشد می کنند، اگر بخواهید آن‌ ها را در مناطق سردسیر پرورش دهید باید آن‌ ها را در منزل نگهداری کنید. ما در این مطلب قصد داریم انواع گل‌ های کاغذی و نحوه نگهداری آن ها را به شما معرفی کنیم.

معرفی انوع گل کاغذی

بیش از ۲۵۰ نمونه گل کاغذی در جهان وجود دارد. هر کدام از این نمونه ها در سه دسته گل‌ های کاغذی کوتوله، نیمه کوتوله و غول پیکر قرار می‌ گیرند.

انواع گل های کاغذی

  • گل کاغذی کوتوله

گل‌ های کاغذی در نوع کوتوله برای محل‌ هایی همچون ورودی خانه‌ ها، سبد های آویزان و دیوار‌ ها مناسب هستند. گل های کاغذی کوتوله به گونه های مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه ما این نمونه ‌ها را بررسی می کنیم.

  • هلن جانسون (Helen Johnson)

گل کاغذی در مدل هلن جانسون ارتفاعی نزدیک به 1 متر دارد که در زمان رشد جوانه های مسی رنگ زیبایی را تولید می کند که با بالغ شدن به رنگ صورتی روشن با ته رنگ بنفش تبدیل می‌ شوند. گل‌ های کاغذی هلن جانسون در خاک اسیدی و با زهکشی خوب می توانند رشد بهتری داشته باشند. بهتر است این نمونه از گل های کاغذی را در آفتاب کامل یا سایه روشن قرار دهید.

  •  Sunnyville Cream

اگر فضای مورد نظر شما سایه دارد و می‌ خواهید فضای مورد نظر را روشن تر کنید، این نمونه از گل کاغذی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. جوانه هایی که توسط این گل ها تولید می شود سفید خامه ای هستند. این گیاه می تواند تا 1 متر رشد کند. این نوع از گل های کاغذی کوتوله را می توانید با گل های آبی و صورتی روشن به خوبی ترکیب کنید.

  • پیکسی صورتی (Pink Pixie)

گل کاغذی Pink Pixie یا پیکسی صورتی شکوفه‌ های صورتی و برگ‌ های زرد مایل به سبز دارد. ارتفاع این گل‌ ها با گذشت زمان و رشد آن ها می‌ تواند به نیم تا 1.5 متر برسد. برای رشد بهتر این نمونه از انواع گل‌ های کاغذی باید آفتاب کامل، خاک تقریبا خشک و زهکشی مناسب را در نظر بگیرید.

  • گل کاغذی نیمه کوتوله

انواع گل های کاغذی

یکی از انواع گل‌ های کاغذی رونده، گل های نیمه کوتوله است که می توان آن‌ ها را در محل هایی که فضای کافی دارند، قرار داد. این نمونه از گل‌ های کاغذی ممکن است برای رشد در گلدان مقداری بزرگ به نظر برسند؛ بنابراین بهترین محل برای رشد آن ها خاک است.

  • Imperial Delight

این گونه از گل‌ های کاغذی نیمه کوتوله جوانه‌ های سفید رنگی دارد که با رشد و بلوغ گیاه رنگ آن ها به صورتی ملایم تبدیل می‌ شود. این تغییر رنگ می‌ تواند توهم گل‌ های 2 رنگ را به وجود آورد. این گل‌ ها با بالغ شدن ارتفاعی بین 3 الی 6 متر پیدا می کنند؛ اما توجه داشته باشید که با یک هرس مناسب می توانید آن‌ ها را در ارتفاع 1.5 تا 2 متری نگهداری کنید.

  • Miss Alice (خانم آلیس)

گونه دیگر از انواع گل‌ های کاغذی نیمه کوتوله، خانم آلیس است. با دیدن این نمونه شما شاهد جوانه های گل دار بزرگ بر روی یک درختچه نیمه کوتوله هستید. شاخ و برگ‌ های این گل ‌ها به رنگ سبز است که با شکوفه های سفید آن تضاد زیبایی را ایجاد می‌ کنند. در بین نمونه گل‌ های کاغذی، این مدل بدون خار است و یا ممکن است تنها چند خار داشته باشد.
این گل ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت فراوان و باران دارند. ارتفاع این نمونه از گل های کاغذی می تواند به 1 الی 2 متر نیز برسد. بهتر است این گل‌ ها به مدت 5 ساعت در آفتاب کامل قرار بگیرند تا رشد خوبی داشته باشند.

  • گل‌ های کاغذی غول پیکر (Giant or Full-sized Bougainvillea)

می توان گفت یکی از زیبا ترین انواع گل های کاغذی، نوع غول پیکر آن هاست. وجود این گل ها در محیط می‌ تواند زیبایی خاصی را به محیط ببخشد. اما همان طور که از نام آن‌ ها پیداست این گل‌ ها بسیار بزرگ هستند و برای رشد به فضای زیادی نیاز دارند. برای زیبا تر کردن فضای حیاط، گل های کاغذی غول پیکر می ‌توانند گزینه مناسبی باشند.

  • پادشاه نارنجی (Orange King)

این مدل از گل‌ های کاغذی غول پیکر که به آن ها پادشاه نارنجی گفته می‌ شود، ارتفاعی بین 6 الی 9 متر دارند. این گل ها شکوفه‌ های نارنجی آتشین زیبایی دارند که می توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به محیط ببخشند و توجه هر بیننده ای را جلب کنند. بهتر است این نمونه از گل‌ ها را در آفتاب کامل و خاک نسبتاً خشک نگهداری کنید.

  • جیمز واکر

نمونه دیگری از انواع گل ‌های کاغذی غول پیکر، گل های جیمز واکر هستند که شکوفه‌ های بنفش مایل به قرمز و رنگ مرکزی سفید دارند که تقریبا در تمام فصول سال می‌ توانید گل های زیبای آن را ببینید. ارتفاع این گل‌ ها به 6 الی 9 متر نیز می‌ رسد. این گل ها نیز مانند نمونه قبلی باید در آقتاب کامل نگهداری شوند با این تفاوت که خاک این گل‌ ها باید نسبتا مرطوب باشد.

نحوه نگهداری از انواع گل‌ های کاغذی

نحوه نگهداری از گل‌ کاغذی

برای نگهداری از انواع گل های کاغذی باید نکات زیر رعایت کنید:

  • نور کافی

این گل‌ ها برای رشد بیشتر و بهتر به آفتاب کامل و یا حداقل 6 ساعت نور در روز نیاز دارند. نور باید به صورت مستقیم بر این گل‌ ها بتابد. اگر گل های کاغذی شما گل نمی دهند این بدین معناست که نور کافی ندارند.

  • آبیاری

گل‌ های کاغذی مقاومت و ظرفیت بالایی دارند و به خوبی می توانند کم آبی را تحمل کنند. از روش های مختلف آبیاری، بهتر است به صورت سه یا چهار هفته یکبار و به مقدار زیاد این گل ها را آبیاری کنید. برای رشد بهتر اصلا نباید این گیاه را مدام خیس نگه دارید.

  • خاک مناسب

گل کاغذی نیاز تغذیه­ ای بالایی ندارد؛ اما فراهم کردن یک بستر مناسب و دانستن چگونگی انتخاب خاک مناسب، برای رشد این گل لازم است.

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید گل‌ های کاغذی از نمونه گل ‌هایی هستند که گونه های مختلفی دارند. شرایط و نحوه نگه داری و تکثیر گل کاغذی می ‌تواند متفاوت باشد. اندازه، ارتفاع، نوع شکوفه ها، رنگ و سایر موارد هر کدام از گونه‌ های آن‌ نیز کاملا با هم فرق دارد.

به طور کلی باید بدانید که تقریباً تمامی گل های کاغذی در صورت نداشتن نور کافی و مستقیم در روز نمی توانند به خوبی رشد کنند. بنابراین نحوه نگهداری از این گل ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مطالب سعی کردیم نمونه ‌های مختلف از انواع گل ‌های کاغذی و نحوه نگهداری از آن ‌ها را برای شما ذکر کنیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *