گیاهان آپارتمانی

معرفی انواع گیاه گندمی همراه با تصویر

انواع گیاه گندمی

برای نگهداری گیاه در آپارتمان گزینه های بسیار مختلفی وجود دارد. هر کدام از گیاهان زیبایی و شیوه نگهداری خاص خود را دارند که همین باعث می شود انتخاب یک گزینه مناسب از بین آن ها کمی سخت باشد. افرادی که به دنبال گیاهانی هستند که به توجه زیادی برای نگهداری نیاز نداشته باشد و به خوبی در خانه رشد کند، بهتر است که به دنبال گیاهان گندمی بروند. نگهداری از گیاهان گندمی بسیار ساده است و حتی افرادی که تا به حال گیاه پرورش نداده اند نیز می توانند از پس نگهداری آن بربیایند. برای این که با انواع گیاه گندمی آشنا شوید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

انواع گیاه گندمی

  • گیاه گندمی بانی (Bonnie Spider Plant)

انواع گیاه گندمی

گیاه بانی یکی از رایج ترین مدل های گیاهان گندمی است؛ چرا که در سراسر جهان یافت می شود و در هر مکانی از خانه نیز رشد می کند. شما می توانید این گیاه را از حمام گرفته تا آشپزخانه و حتی اتاق خواب نیز نگهداری کنید. گیاه بانی به خوبی می تواند با دکوراسیون منزل شما هماهنگ شود. علاوه بر این در بین انواع گیاه گندمی مدل بانی جای زیادی نمی گیرد؛ زیرا فقط تا 20 سانتی متر رشد می کند. به همین دلیل نگهداری از آن برای کسانی که خانه های کوچک دارند می تواند بسیار مناسب باشد. فقط برای نگهداری از آن باید گیاه را در مکانی قرار دهید که زیر نور مستقیم خورشید نباشد و درجه حرارت نیز ملایم و مرطوب باشد.

  • گیاه گندمی ابلق (Variegated Spider Plant)

انواع گیاه گندمی

بر خلاف دیگر مدل های گیاهان گندمی مدل ابلق دارای برگ های نسبتا ضخیم و کشیده است. برگ های آن بدون فر و بدون موج هستند و رنگ آن نیز سبز روشن با حاشیه هایی به رنگ زرد کرمی است. در بین انواع گیاه گندمی مدل ابلق زمانی می تواند بهترین رشد را داشته باشد که در قسمتی از خانه با نور طبیعی خورشید قرار گرفته باشد. این گیاه را می توانید در هر جایی پیدا و خریداری کنید.

بعد از تهیه گیاه حتما شرایط مناسب برای نگهداری از آن را فراهم کنید. این مدل از گیاه گندمی نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد. همچنین دمای محیط آن نیز باید نسبتا پایین و مرطوب باشد. مهم ترین چیزی که در حین نگهداری از این گیاه باید به آن توجه کرد این است که خاک گیاه نباید هیچ گاه خشک شود.

  • گیاه گندمی ایرپلین (Airplane Spider Plant)

گیاه گندمی

در بین انواع گیاه گندمی این مدل تماما سبز نسبتا تیره است و هیچ رنگ روشن دیگری در آن دیده نمی شود. این مدل به دلیل برگ های منحنی شکلی که دارد شناخته می شود. برگ های منحنی آن باعث می شود تا این گیاه با دیگر مدل ها فرق داشته باشد. به همین دلیل اگر به دنبال گیاهی هستید که بتواند به خانه شما را زیبا و متفاوت جلوه دهد، می توانید این گزینه را انتخاب کنید. این گیاه مانند نگهداری گیاهان گندمی شیوه نگهداری سختی ندارد. کافی است که اجازه ندهید که خاک گیاه خشک شود. همچنین گیاه نیاز به نور زیادی نیز ندارد.

  • گیاه گندمی اقیانوسی (Ocean Spider Plant)

گیاه گندمی اقیانوسی

در بین انواع گیاه گندمی مدل اقیانوسی برای قرار گرفتن در کوچک ترین نقاط خانه مناسب است. چرا که برگ های سبز آن بسیار نازک هستند و حاشیه های بسیار ظریفی دارند. همچنین برای نگهداری از آن نیز لازم نیست که زحمت زیادی بکشید. این گیاه تنها تا 20 سانتی متر رشد می کند. در صورتی که گیاه در شرایط ایده آل قرار گیرد، در فصل مناسب گل های زیبایی خواهد داشت.

  • گیاه گندمی گورخر (Zebra Spider Plant)

گیاه گندمی گورخر

اگر در بین انواع گیاه گندمی به دنبال مدلی خاص هستید، می توانید گیاه گورخری را امتحان کنید. زیرا این گیاه به دلیل خطوط راه راهش معروف است. این گیاه رنگ زرد متمایل به سبز با نوار های بسیار نازک کرمی رنگ در حاشیه هایش شناخته می شود. گیاه گورخری یکی از گیاهان بومی مناطق گرمسیر آفریقا است که سرعت رشد بسیار بالایی دارد. این گیاه می تواند حتی تا 50 سانتی متر نیز رشد کند. به همین دلیل اگر فضای کافی دارید و به دنبال گیاهی با نگهداری آسان می گردید، می توانید مدل گورخری را در بین انواع گیاه گندمی انتخاب کنید.

  • گیاه گندمی بانی ابلق (Variegated Bonnie Spider Plant)

گیاه گندمی بانی ابلق

همانطور که از اسم آن می توان حدس زد، این گیاه تلفیقی از مدل های بانی و ابلق است. برگ های این گیاه ناصاف است و حالتی تیغه مانند دارد. رنگ آن نیز از سبز تا کرم معمولی می تواند متغیر باشد. این گیاه به قدری زیباست که برای نگهداری از آن لازم نیست که دنبال مکانی خاص باشید. این نوع گیاه آپارتمانی در هر جایی که قرار بگیرد، می تواند توجهات را به سمت خود جلب کند.

برای نگهداری از گیاه سعی کنید قسمتی را انتخاب کنید که نور زیادی در آن وجود نداشته باشد. زیرا این گیاه به نور زیاد حساسیت دارد و مناطقی که گرمای زیادی دارند نیز می تواند به گیاه آسیب برساند.

  • گیاه گندمی هاوایی (Hawaiian Spider Plant)

گیاه گندمی هاوایی

در بین انواع گیاه گندمی یکی از مدل های نسبتا محبوب، مدل هاوایی است. این گیاه با نام های نور طلایی یا درخشش طلایی نیز شناخته می شود. خاستگاه این گیاه همانطور که از نامش می توان حدس زد، جزیره زیبایی هاوایی است. اما به لطف ظاهر خاص خودش توانسته از آن زمان تاکنون در هر نقطه ای از جهان رشد کند. این گیاه کمی سبز است و بر خلاف دیگر مدل های گندمی، نواری زرد رنگ دارد که به جای این که در حاشیه های آن باشد، درست در مرکز برگ گیاه قرار گرفته است. این گیاه می تواند تا 25 سانتی متر نیز رشد کند. به همین دلیل این گیاه می تواند بهترین انتخاب برای قرار گرفتن در گوشه های تاریک خانه باشد.

نتیجه گیری

گیاهان گندمی با نام عنکبوتی نیز شناخته می شوند. این دسته از گیاهان مناسب ترین گزینه برای نگهداری در آپارتمان ها و کسانی که تجربه زیادی در نگهداری از گیاه ندارند، محسوب می شود. زیرا رشد آن ها نسبتا سریع و شیوه نگهداری از آن ها نیز بسیار آسان است. برای آشنایی بیشتر با این دسته از گیاهان، در این مقاله در مورد انواع گیاه گندمی و ویژگی های آن ها توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *