سلام, مقالات

معرفی ۷ گیاهان مناسب راه پله و چیدمان آن ها

راه پله شما به چند گیاه داخلی نیاز دارد؟ آیا می خواهید به میز اداری خود جان ببخشید؟ برخی از رنگارنگ ترین و کم مراقبت ترین گیاهان آپارتمانی حتی در جاهایی که نور زیادی دریافت نکنند نیز به خوبی رشد خواهند کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم با بهترین گیاهان مناسب راه پله آشنا شویم.

بهترین گیاهان مناسب با نور کم راه پله

از بهترین گیاهان کم نور آپارتمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فیلودندرون

گیاهان مناسب راه پله

یکی از بهترین گیاهان مناسب راه پله فیلودندرون است که نسبت به فضاهای کم نور مقاومت بالایی دارد. این گیاه در سبدهای آویزان به سرعت رشد می کند و حتی می توان آن را با نخ به سمت بالا بست تا رشد عمودی داشته باشد. دو گونه جدیدتر این گیاه، شاخ و برگ های رنگارنگ ارائه می دهند. گونه «برزیل» دارای شاخ و برگ های رنگارنگ طلایی و سبز زرق و برق دار است؛ در حالی که «میکانز» برگ های براق بنفش با بافتی ساتن مانند دارد.

نور: نور کم یا نور غیر مستقیم

آب: زمانی که سطح خاک خشک شود.

  1. پتوس

گیاهان مناسب راه پله

گیاه پتوس که اغلب با فیلودندرون اشتباه گرفته می شود تا زمانی که آن را از آفتاب کامل دور نگه دارید؛ می تواند در هر فضایی از خانه شما رشد کند. پتوس گیاهی است که به مراقبت زیادی نیاز ندارد؛ درست مانند فیلودندرون می توانید آن را از سبد آویزان کنید یا شاخ و برگ ها را به سمت بالا ببندید. پتوس در رنگ های متنوعی از جمله سبز تیره، چارتری، سفید و سبز، زرد و سبز و نقره ای خال دار موجود است.

نور: نور کم یا نور غیر مستقیم

آب: زمانی که سطح خاک خشک شود.

  1. زاموفیلیا

گیاهان مناسب راه پله

به دنبال یک گیاه آپارتمانی می گردید که گوشه های تاریک منزل و بی توجهی شما را تحمل کند؟ زاموفیلیا دقیقا همان گیاه است. این بومی آفریقایی حتی اگر فقط نور فلورسنت را در دفتر، مغازه یا راه پله دریافت کند؛ بسیار خوب عمل می کند. همچنین این گیاه شرایط خشک را تحمل می کند؛ بنابراین برای افرادی که مرتب سفر می کنند ایده آل است. گیاه زاموفیلیا عالی به نظر می رسد. ساقه های قائم و کمی قوس دار ایجاد می کند که پوشیده از برگ های براق و سبز تیره است (حتی می توانید نوع جدیدی از آن را با شاخ و برگ تقریبا سیاه پیدا کنید.)

نور: نور کم یا روشن، نور غیر مستقیم

آب: زمانی که چند سانت از سطح خاک خشک شده باشد.

  1. نخل شامادورا

گیاهان مناسب راه پله

نخل شامادورا یک بومی مکزیکی است که رشد کندی دارد و می تواند در شرایط کم نور عملکرد خوبی داشته باشد. نخل شامادورا تنها زمانی به آبیاری نیاز دارد که سطح خاک خشک شده باشد؛ اما توصیه می شود گیاه را در طول زمستان هر چند وقت یکبار مه پاشی کنید.

  1. سرخس بوستون

گیاهان مناسب راه پله

سرخس بوستون اولین بار در اواخر دهه 1800 کشف شد و امروزه نقش مهمی را در طراحی داخلی ایفا می کند. این گیاه زرق و برق دار برگ های سبز روشن و کمانی دارد و در گلدان ها یا سبدها عالی به نظر می رسد. سرخس های بوستون در مکان های نیمه سایه‌ داخلی و خارجی به دور از هوای سرد رشد می کنند. مانند همه سرخس ها، آن ها عاشق رطوبت هستند؛ بنابراین اغلب در طول زمستان مه پاشی می شوند تا ریزش برگ هایشان به حداقل برسد.

نور: نور کم یا نور غیر مستقیم

آب: زمانی که سطح خاک خشک شود.

  1. دیفن باخیا

دیفن باخیا

یکی دیگر از بهترین گیاهان مناسب راه پله دیفن باخیا است. وقتی صحبت از برگ های رنگارنگ می شود؛ تنها تعداد کمی از گیاهان آپارتمانی به اندازه دیفن باخیا جذاب هستند. این گیاه استوایی زرق و برق دار دارای طیف گسترده ای از برگ های خالدار یا لکه دار به رنگ زرد و سبز یا سفید و سبز می باشد. اگرچه دیفن باخیا در اتاق‌ های تاریک به خوبی رشد می ‌کند؛ اما نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می‌ دهد. دیفن باخیا سمی است؛ بنابراین آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

نور: نور کم یا روشن، نور غیر مستقیم

آب: زمانی که چند سانت از سطح خاک خشک شده باشد.

  1. گلوکسینیا

گلوکسینیا

اگرچه گلوکسینیا نمی تواند در یک اتاق کاملا تاریک زنده بماند؛ اما در هر جایی که بتواند نور روشن و غیر مستقیم را به دور از خورشید دریافت کند؛ به زیبایی شکوفا می شود. گلوکسینیا، یکی از بستگان نزدیک بنفشه آفریقایی است که گل های مخملی و شیپور مانند در انواع رنگ ها ایجاد می کند. این گیاه را ماهی یکبار با کود مایع گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید.

نور: نور روشن، غیر مستقیم

آب: زمانی که سطح خاک خشک شود.

چند روش برای استفاده از گیاهان مناسب راه پله

  • آویزان کردن ساکولنت ها روی پله ها: برای این منظور، سبدهای آویزان را روی نرده راه پله بچسبانید.
  • استفاده از گلدان های کوچک دارای کاکتوس ها و ساکولنت ها: این یک ایده فوق العاده برای افزودن جذابیت بیشتر به یک راه پله کوچک است. کاکتوس‌ های کوچک و ساکولنت‌ ها را در گلدان‌ های کوچک پرورش دهید و ظاهر خانه ‌تان را جذاب کنید!
  • پلکان سبز با نور شمع: اگر راه پله بزرگی دارید؛ پس می توانید با پرورش گیاهان با قد متوسط ​​و روشن کردن پله ها با شمع، از فضا استفاده کنید!
  • گیاه ماری یا گیاه سانسوریا: برگ های بلند گیاه مار نه تنها پله های شما را زیبا جلوه می دهد؛ بلکه به حفظ هوای داخل خانه از آلاینده ها نیز کمک می کند!
  • قرار دادن گلدان روی پله های بدون نرده: روی راه پله خود نرده ندارید؟ می توانید از فضا برای قرار دادن گلدان استفاده کنید.
  • نرده جنگلی: با تبدیل راه پله به نرده، ظاهر پله های خود را تغییر دهید. گیاهان دنباله دار پرورش دهید؛ همچنین می توانید آن ها را با چند گیاه مصنوعی جفت کنید.

نتیجه گیری

همان طور که خواندید؛ روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از گیاهان برای تزئین راه پله خود استفاده کنید. گیاهان به پله های شما زندگی و رنگ می بخشند. همیشه در مورد گونه های گیاهی که می خواهید در خانه خود استفاده کنید؛ تحقیق کنید. هر گیاه شرایط نگهداری خاص و مکان های ایده آل خودش را دارد. آن ها را با اکسسوری های مورد علاقه خود ترکیب کنید و از یک راه پله زیبا لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *