گیاهان آپارتمانی, نگهداری گیاهان

4 علت رشد نکردن دراسنا پرچمی به همراه روش های رشد سریع تر این گیاه

علت رشد نکردن دراسنا پرچمی

گیاه دراسنا پرچمی یک گیاه آپارتمانی بسیار محبوب با برگ های سبز، بلند و باریک است و لبه های برگ های آن قرمز است. این گیاه برای کسانی که تجربه زیادی در نگهداری گیاهان آپارتمانی ندارند، یکی از بهترین گزینه هاست؛ زیرا به خشکی مقاوم است و به نور زیادی احتیاج ندارد. این گیاه بومی آفریقا و ماداگاسکار در جنگل رشد خیلی زیادی دارد و ارتفاع آن در طبیعت به 6 متر نیز می رسد. اما رشد کمی در آپارتمان ها دارد و بیشترین رشد آن حدود 2 متر است. البته شاید ده ها سال طول بکشد تا گیاه شما به این ارتفاع برسد. یکی از چیز هایی که دارندگان این گیاه آپارتمانی را نگران می کند، رشد نکردن دراسنا پرچمی است. ما در این مقاله 4 علت رشد نکردن دراسنا پرچمی را بررسی کرده ایم و در پایان راه های رشد سریع تر این گیاه را معرفی کرده ایم.

آیا گیاه دراسنا پرچمی رشد کمی دارد؟

علت رشد نکردن دراسنا پرچمی

گیاه دراسنا پرچمی اساسا گیاهی است که رشد کمی دارد. حداکثر ارتفاع این گیاه آپارتمانی 2 متر است. با این حال ممکن است بیش از ده سال طول بکشد تا گیاه به این ارتفاع برسد. بنابراین اگر احساس کردید که رشد گیاه شما کم است نگران نباشید. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این گیاه آپارتمانی رشد کند و جثه کوچک آن است.

این گیاه در طبیعت نیز در نور کمی قرار دارد و به همین دلیل برای افزایش رشد به نور خورشید نیازی ندارد. گیاهان با رشد کم، نسبت به گیاهانی که سریع تر رشد می کنند، به مواد مغذی کمتری در خاک نیاز دارند. گیاهانی مانند دراسنا پرچمی که رشد کمی دارند، به آب کمتری نیز نیاز دارند. آن ها آب را در ریشه و ساقه خود نگه می دارند. بنابراین نگهداری از دراسنا پرچمی بسیار آسان است.

چرا گیاه دراسنا پرچمی رشد نمی کند؟

چرا گیاه دراسنا پرچمی رشد نمی کند

  1. نور کم

گیاه دراسنا پرچمی مانند هر گیاه دیگری، برای رشد و زندگی به نور خورشید متکی است. زیستگاه طبیعی این گیاه در جنگل های بارانی استوایی است و به همین دلیل این گیاه به نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. برای حل علت رشد نکردن دراسنا پرچمی، باید گیاه را به مکانی منتقل کنید که نور بهتری دارد. پشت پنجره بهترین قسمت است.

  1. مواد مغذی ناکافی

کود هایی که حاوی نیتروژن هستند، برای از بین بردن علت رشد نکردن دراسنا پرچمی ضروری هسنتند. اگر گیاه شما مواد مغذی کافی را دریافت نکند، احتمال دارد بمیرد و رشد آن متوقف شود. بنابراین باید گیاه خود را در یک گلدان به اندازه کافی بزرگ بگذارید و آن را با خاکی پر کنید که مواد مغذی حیاتی گیاه را دارد.

  1. آبیاری بیش از حد

درست است که گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند؛ با این وجود مقدار زیاد آب برای گیاه بسیار مضر است و ممکن است گیاه شما را از بین ببرد. آبیاری بیش از حد یکی از رایج ترین مشکلات یک گیاه است و می تواند علت رشد نکردن دراسنا پرچمی باشد. گیاه دراسنا پرچمی به آب زیادی نیاز ندارد؛ زیرا ساقه این گیاه آب را در خود ذخیره می کند. بنابراین آبیاری بیش از حد باعث جمع شدن آب در اطراف ریشه می شود و آن را در معرض پوسیدگی ریشه قرار می دهد.

  1. شوک حاصل از تغییر محیط

گیاهان در شرایطی که تغییراتی ناگهانی در محیط ایجاد می شود، دچار شوک می شوند. دراسنا پرچمی یکی از گیاهانی است که مستعد شوک گیاهان است. به همین دلیل مهم است که جای این گیاه را خیلی تغییر ندهید و شرایط محیطی آن را ثابت نگه دارید.

اگر به تازگی تعویض گلدان را انجام داده اید، گیاه ممکن است دچار شوک شود. شوک گیاه یک علت رشد نکردن دراسنا پرچمی است و برای حل این مشکل فقط باید به بهترین شکل ممکن از گیاه خود مراقبت کنید تا از این شرایط خارج شود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا گیاه شما رشد خود را از سر بگیرد.

برای رشد سریع تر دراسنا پرچمی باید چه کار هایی انجام داد؟

رشد سریع دراسنا پرچمی

  1. گیاه را به یک فضای پر نور منتقل کنید

همانطور که گفتیم، مهم ترین علت رشد نکردن دراسنا پرچمی کمبود نور است. این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد و به طور گسترده از نور غیرمستقیم خورشید بهره می برد. بهتر است گیاه دراسنا پرچمی را به یک اتاق پر نور و روشن منتقل کنید تا رشد آن سریع تر شود. حواستان باشد که نور خورشید مستقیما به گیاه نخورد و آن را نسوزاند. بهتر است گیاه را نزدیک پنجره بگذارید.

  1. برگ ها و ساقه ها را تمیز کنید

گیاه دراسنا پرچمی در مقابل باکتری ها و قارچ های مضر آسیب پذیر است. باکتری ها و قارچ های مضر می توانند به سرعت تکثیر شوند و گیاه شما را بیمار و پوسیده کنند. با تمیز نگه داشتن این گیاه از این اتفاق جلوگیری کنید. شما باید مرتبا برگ ها و ساقه ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا گیاه شما درگیر باکتری ها و بیماری های قارچی نشود.

اگر گیاه شما دچار آفت شد، به هیچ وجه نگران نباشید. برای محافظت از گیاه خود باید از آفت کش ها استفاده کنید. آفت کش ها آفات را از گیاه شما دور نگه می دارند و به آن ها اجازه می دهند که به طور سالم رشد کنند.

  1. به خاک کود اضافه کنید

کود ها مملو از مواد مغذی حیاتی برای توقف علت رشد نکردن دراسنا پرچمی هستند. می توانید کود هایی را انتخاب کنید که برای این گونه گیاهی هستند یا از کود های محلول در آب استفاده کنید. مطمئن شوید که کود شما حاوی نیتروژن موردنیاز گیاه است.

  1. آبیاری صحیح گیاه را جدی بگیرید

شما باید یک تا دو هفته یک بار به این گیاه آب بدهید.

جمع بندی

نور کم، کمبود مواد مغذی، آبیاری بیش از حد و شوک حاصل از تغییر محیط چند علت رشد نکردن دراسنا پرچمی هستند. این گیاه اصولا آهسته رشد است و به همین دلیل نباید نگران رشد نکردن این گیاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *